ZB nr 127 /2009 z dnia 26.11.2009
Z A R Z Ą D Z E N I E
Burmistrza Sośnicowic Nr 127/2009
z dnia 6.11.2009
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów w roku obrotowym 2009.
§ 1
1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach
bankowych, sald kredytów i pożyczek należy przeprowadzić metodą
potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudzień 2009
2. Za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji odpowiedzialność
ponosi Pani Mariola Bednarczyk
3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do
dnia 18.01.2010r
§ 2
1. Inwentaryzację metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów i pasywów,
które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi z
natury – należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgadniania).
2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia 2009.
3. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji
ponoszą:
a) inwestycje Pan Piotr Cieślok
b) mienie komunalne Pani Agnieszka Słomska
c) rozrachunki z pracownikami Pani Mariola Bednarczyk
d) salda zobowiązań i nadpłat
podatników Pani Aurelia Holesz i Helena Kozak
4. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do
dnia 29.01.2010r Skarbnikowi Gminy.
§ 3
1. Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą spisu z natury środków pieniężnych
i innych wartości znajdujących się w kasie oraz rzeczowych składników
majątkowych majątku trwałego, pozostałych środków trwałych oraz majątku
obrotowego wg załączonego wykazu pól spisowych.
2. Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Kazimierza
Kaczmar na zastępcę p. Irmgardę Magiera.
3. Przewodniczący Komisji powołuje zespoły spisowe, którym wyznacza zakres
oraz tryb pracy.
4. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu księgowego (ewidencyjnego) na
dzień:
a/ 31 XII dla środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest
wyłącznie ilościowa,
b/ 31 XII dla środków trwałych obcych,
c/ 31 XII dla rzeczowych składników majątku obrotowego, które w
momencie zakupu odnoszone są w koszty,
5. Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych
składników majątkowych należy dokonać w terminie do 22.02.2010r.
6. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji
Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury
wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
należy przedłożyć Skarbnikowi Gminy w terminie do 26.02.2010r.
7. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu (potwierdzeniu)
przez Skarbnika Gminy, a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika
opinię swoją winien wyrazić Radca Prawny.
§ 4
Decyzja Burmistrza w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych 2009 roku.§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.