ZB nr 7a/2010 z dnia 19.01.2010
ZARZĄDZENIE nr 7a / 2010
BURMISTRZA SOŚNICOWIC
z dnia 19.01.2010 r.
Na podstawie art. 250 ustawy z dnia 27 sierpnia 2010 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku Nr 157, poz. 1240), ustalam następujące zasady przydzielenia i rozliczenia dotacji celowej dla Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej z siedzibą w Sośnicowicach.
§ 1
1. Przedmiotem niniejszych zarządzenia jest ustalenie sposobu przyznania i rozliczenia dotacji celowa na realizację zadania pod tytułem: „ Modernizacja systemu zbiórki i wywozu odpadów komunalnych w Gminie Sośnicowice poprzez zakup nowej śmieciarki”.
2. W wyniku realizacji operacji osiągnięty zostanie następujący cel: Poprawa jakości usług związanych z systemem zbiórki i wywozem odpadów komunalnych w Gminie Sośnicowice poprzez zakup nowej śmieciarki.
§ 2
Zakład zobowiązany jest do przyjęcia dotacji i do jej rozliczenia na własną odpowiedzialność.
§ 3
§ 4
1. Dotujący zobowiązuje się przekazać na realizację zadania dotację w wysokości: 450.000,00zł (słownie: czterysta pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100).
2. Przyznane środki finansowe określone w ust. 1 zostaną przekazane na rachunek bankowy Zleceniobiorcy, Bank Spółdzielczy w Sośnicowicach: 32 8460 0008 2001 0000 0231 0001 na pisemny wniosek Dotowanego w terminie 7 dni od daty wpływu wniosku do siedziby Dotującego.
3. Zadanie o którym mowa w § 1 może być przedmiotem pomocy w ramach działania : „Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej” objętego PROW na lata 2007-2013.
4. Dofinansowanie kosztów inwestycji dokonane przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w ramach w/w programu podlega wpłacie przez Dotowanego do budżetu Gminy Sośnicowice.
5. Zwrot podatku Vat dokonany przez Urząd Skarbowy z tytułu w/w zadania podlega wpłacie przez Dotowanego do budżetu Gminy Sośnicowice.
6. Zwrot środków pieniężnych z tytułu: dofinansowania przez PROW, jak również zwrot podatku Vat z Urzędu Skarbowego z tytułu dokonanego zakupu podlega wpłacie na konto Gminy Sośnicowice w terminie 7 dni od ich uzyskania.
§ 5
Dotowany zobowiązuje się do wykorzystania przekazanych środków finansowych
zgodnie z celem, na jaki je uzyskał i na warunkach określonych niniejszymi ustaleniami.
§ 6
1. Dotowany zobowiązany jest do prowadzenia wyodrębnionej dokumentacji finansowo-księgowej środków finansowych otrzymanych na realizację zadania.
2. Dotowany zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji w sposób umożliwiający ocenę wykonania zadania pod względem rzeczowym i finansowym.
§ 7
1. Dotujący sprawuje kontrolę prawidłowości wykonywania zadania przez Dotowanego, w tym wydatkowania przekazanych mu środków finansowych. Kontrola może być przeprowadzona w toku realizacji zadania oraz po jego zakończeniu.
2. W ramach kontroli, o której mowa w ust. 1, upoważnieni pracownicy Dotującego mogą badać dokumenty i inne nośniki informacji, które mają lub mogą mieć znaczenie dla oceny prawidłowości wykonania zadania, oraz żądać udzielenia ustnie lub na piśmie informacji dotyczących wykonania zadania.
§ 8
1. Dotowany sporządzi sprawozdanie końcowe z wykonania zadania w terminie 30 dni od dnia zakończenia realizacji zadania, zawierające kopie faktur, przelewów bankowych dotyczących zwrotów oraz inne niezbędne dokumenty określające tryb i sposób realizacji zadania.
2. Zadanie uważa się za zakończone po całkowitym jego rozliczeniu.
§ 9
Wykonanie zadania nastąpi z chwilą zaakceptowania przez Dotującego sprawozdania końcowego, o którym mowa w pkt. 8. W przypadku stwierdzenia, po dokonaniu rozliczenia środków wykorzystania części lub całości środków niezgodnie z przeznaczeniem, Dotowany zobowiązany jest zwrócić środki finansowe na rachunek Dotującego wraz z naliczonymi odsetkami podatkowymi zgodnie z ustawą o finansach publicznych.
§ 10
Wszelkie zmiany dotyczące ustalonych powyżej zasad przydzielenia i rozliczenia dotacji wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
§ 11
Zarządzenie obowiązuje z dniem podpisania.