Urząd Miejski w Sośnicowicach

Usuwanie azbestu z nieruchomości

Usuwanie azbestu z nieruchomości

W związku z obowiązującym „Regulaminem dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej osobom fizycznym kosztów transportu i składowania odpadów zawierających azbest, pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Sośnicowice” przypominamy mieszkańcom, iż tylko do końca roku 2008 istnieje możliwość uzyskania dofinansowania do kosztów transportu i składowania odpadów zawierających azbest wytworzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu; czyli odpadów zdjętych z obiektów budowlanych i zgromadzonych na terenie nieruchomości. Warunkiem przyznania dofinansowania jest przetransportowanie odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zawierających azbest, złożenie do Burmistrza wniosku i uzyskaniu pozytywnej opinii (zgodnie z § 7) oraz spełnienie wymogów określonych w § 3 pkt. 4 lit. a i c Regulaminu.- czyli przedstawienie następujących dokumentów:
- kserokopii aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku (działki) lub zgody właściciela na realizację zadania ;
- potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii faktury VAT lub rachunku wystawionego przez uprawnionego przedsiębiorcę za transport i składowanie na uprawnionym składowisku odpadów zawierających azbest ;

Po 1 stycznia 2009r. zakończy się okres udzielania dofinansowania dla osób, które dokonały wymiany pokrycia dachowego bez zgłoszenia o przystąpieniu do realizacji zadania budowlanego do organu administracji architektoniczno-budowlanej ( starosty) lub stosownej ostatecznej decyzji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane.
Zgodnie z § 4 Regulaminu warunkiem przyznania dofinansowania osobom fizycznym, nie będących przedsiębiorcami, na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Sośnicowice będzie :
1. przedłożenie „informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania” lub „informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone”
2. wykonanie usługi transportu odpadów zawierających azbest wyłącznie przez podmioty posiadające zezwolenie na transport tego rodzaju odpadów,
3. przekazanie odpadów zawierających azbest do unieszkodliwiania poprzez składowanie na składowisku odpadów posiadającym zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów, znajdującym się najbliżej miejsca wytworzenia odpadów.
4. spełnienie wymogów formalnych, tj:
- złożenie do Burmistrza Sośnicowic wniosku o dofinansowanie ze środków GFOŚiGW w Sośnicowicach kosztów transportu i składowania odpadów wyrobów zawierających azbest, usuniętych z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Gminy Sośnicowice;
- przedstawienie następujących dokumentów:
a) kserokopii aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku (działki) lub zgody właściciela na realizację zadania ;
b) kserokopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie realizacji zadania do organu administracji architektoniczno-budowlanej (starosty) lub stosownej ostatecznej decyzji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. nr 207 poz. 2016 z późniejszymi zmianami) ;
c) potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii faktury VAT lub rachunku wystawionego przez uprawnionego przedsiębiorcę za transport i składowanie na uprawnionym składowisku odpadów zawierających azbest ;
d) kopię karty przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko odpadów

W związku z powyższym wszyscy mieszkańcy, którzy posiadają na swoim terenie zgromadzone odpady azbestowe powinni zlecić transport płyt azbestowych firmie posiadającej zezwolenia na transport odpadów niebezpiecznych i przekazać na składowisko odpadów niebezpiecznych. Najbliższe takie składowisko prowadzi Firma KOMART w Knurowie z siedziba przy ul. Szpitalnej 7 tel. 235 11 83.
Formularz wniosku i treść Regulaminu dostępne są w BIP na stronie internetowej Urzędu Miejskiego.Wszelkie informacje w powyższym temacie można uzyskać u insp. ekologii Ireny Szykowskiej – tel. 238 71 91 wewn. 313


Data wytworzenia: 2008-10-08 11:53 Autor: Paweł Nawara Data publikacji: 2008-10-07 09:52 Osoba udostępniająca na stronie: root Data ostatniej modyfikacji: 2011-12-05 Osoba modyfikująca: root