Urząd Miejski w Sośnicowicach

ZP/8/2010

ZP/8/2010

OGŁOSZENIE O PRZETARGU NIEOGRANICZONYM O SZACUNKOWEJ WARTOŚCI
ZAMÓWIENIA powyżej 4.845.000 EURO
BURMISTRZ SOŚNICOWIC
zgodnie z ustawą z dnia 29.01.2004r. – Prawo zamówień publicznych
OGŁASZA
przetarg nieograniczony Nr rej. ZP/ 8 /2010 na wykonanie zamówienia publicznego „Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Sierakowice poprzez budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków.”
Ogłoszenie o zamówieniu ukazało się w dniu 17.04.2010 r. w Biuletynie Urzędu Oficjalnych Publikacji Wspólnot Europejskich, pod pozycją 2010/S 75-111714
Zamawiający: GMINA SOŚNICOWICE
UL. RYNEK 19, 44-153 SOŚNICOWICE
Jednostka organizacyjne realizująca zamówienie:
Urząd Miejski w Sośnicowicach
Rynek 19
Kontaktowy: Urząd Miejski w Sośnicowicach ul. Rynek 19, 44-153 Sośnicowice
44-153 Sośnicowice
POLSKA
Tel. +48 322387191
E-mail: um@sosnicowice.pl
Faks +48 322387550
Adresy internetowe
Ogólny adres instytucji zamawiającej http://www.sosnicowice.i-gmina.pl
Wymagany termin wykonania zamówienia: do 28.09.2012r.
Więcej informacji można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Specyfikacje i dokumenty dodatkowe można uzyskać pod adresem: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać na adres: jak podano wyżej dla punktu kontaktowego

I.2) RODZAJ INSTYTUCJI ZAMAWIAJĄCEJ I GŁÓWNY PRZEDMIOT LUB PRZEDMIOTY DZIAŁALNOŚCI
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
Środowisko
Instytucja zamawiająca dokonuje zakupu w imieniu innych instytucji zamawiających Nie

II.1) OPIS
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez instytucję zamawiającą
Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Sierakowice poprzez budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków.
II.1.2) Rodzaj zamówienia oraz lokalizacja robót budowlanych, miejsce realizacji dostaw lub świadczenia usług
Roboty budowlane
Wykonanie
Główne miejsce lub lokalizacja robót budowlanych Gmina Sośnicowice.
II.1.3) Ogłoszenie dotyczy
Zamówienia publicznego
II.1.4) Informacje na temat umowy ramowej
II.1.5) Krótki opis zamówienia lub zakupu(ów)
Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane oraz dostawy, wchodzące w skład zadania inwestycyjnego pn: ” Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Sierakowice poprzez budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków”.
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV)
45111200, 45232410, 45232423, 45233142, 45252127, 45252200, 45310000
II.1.7) Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Nie
II.1.8) Podział na części
Nie
II.1.9) Dopuszcza się składanie ofert wariantowych
Nie
II.2) WIELKOŚĆ LUB ZAKRES ZAMÓWIENIA
II.2.1) Całkowita wielkość lub zakres
Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane oraz dostawy, wchodzące w skład zadania inwestycyjnego pn: ” Uporządkowanie gospodarki ściekowej w aglomeracji Sierakowice poprzez budowę kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków”.
Zadanie inwestycyjne obejmuje:
Ogólny zakres robót związanych z budową oczyszczalni ścieków w miejscowości Sierakowice o przepustowości docelowej 340 m3/d ( 2x 170 m3/d) obejmuje:
— budynek techniczny,
— reaktor biologiczny osadu czynnego,
— piaskownik,
— komora denitryfikacji/nitryfikacji,
— pompownia ścieków surowych,
— punkt zlewny,
— osadnik wtórny,
— stacja mechanicznego podczyszczania i odwadniania osadu,
— stacja dmuchaw,
— zasilanie elektryczne,
— zagospodarowanie terenu (ogrodzenie, drogi, zieleń),
— rozruch technologiczny oczyszczalni.
Ogólny zakres robót związanych z budową sieci kanalizacji sanitarnej w dwóch sołectwach Sierakowice i Rachowice obejmuje:
Kanalizacja grawitacyjna.
— Ø 300 mm – 1 414 mb,
— Ø 250 mm – 1 987 mb,
— Ø 200 mm –12 969 mb,
— Ø 160 mm – 2 619 mb.
Kanalizacja tłoczna.
— Ø 125 mm – 264 mb,
— Ø 110 mm – 1 635 mb.
Kanalizacja ciśnieniowa.
— Ø 63 – 75 mm – 647 mb.
Przepompownie sieciowe – 5 szt.
Przepompownie przydomowe – 6 szt.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera: projekt budowlany, przedmiary robót, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych stanowiące Część III niniejszej SIWZ.

II.2.2) Opcje
Nie

III.1) WARUNKI DOTYCZĄCE ZAMÓWIENIA
III.1.1) Wymagane wadia i gwarancje
Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości 500 000,00 PLN.
Wykonawca przed podpisaniem umowy wniesie zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny podanej w ofercie.
III.1.2) Główne warunki finansowania i płatności i/lub odniesienie do odpowiednich przepisów je regulujących
1. Projekt dofinansowany jest przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013 Priorytet V Środowisko, Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa.
2. Wynagrodzenie ma charakter kosztorysowy.
3. Płatności będą dokonywane w PLN.
III.1.3) Forma prawna, jaką musi przyjąć grupa wykonawców, której zostanie udzielone zamówienie
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę wykonawców.
III.1.4) Inne szczególne warunki, którym podlega realizacja zamówienia
Nie
III.2) WARUNKI UDZIAŁU
III.2.1) Sytuacja podmiotowa wykonawców, w tym wymogi dotyczące wpisu do rejestru zawodowego lub handlowego
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu:
1) posiadać uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia oraz nie podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 u.p.z.p. W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć następujące dokumenty:
a) aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
b) aktualne zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionych nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
c) aktualne zaświadczenia właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
d) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 u.p.z.p., wystawioną nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
e) aktualną informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 9 u.p.z.p., wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie muszą być złożone przedmiotowe dokumenty dla każdego z nich),
f) oświadczenie, sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji, o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu oraz oświadczenie sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 2a do IDW o braku podstaw do wykluczenia (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców w ofercie musi być przedmiotowe oświadczenie złożone (podpisane) przez Pełnomocnika Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia lub oświadczenie złożone (podpisane).
1. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia powinni spełniać warunki udziału w postępowaniu oraz złożyć dokumenty potwierdzające spełnianie tych warunków zgodnie z zapisami zawartymi w rozdziale IX IDW. Ponadto tacy Wykonawcy ustanawiają Pełnomocnika do reprezentowania ich w niniejszym postępowaniu albo reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W takim przypadku Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego zobowiązani są do złożenia w ofercie oryginału pełnomocnictwa ustanawiającego pełnomocnika o którym mowa powyżej.
2. Pełnomocnictwo zawierać powinno umocowanie do reprezentowania w postępowaniu lub do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy.
3. Wszelka korespondencja prowadzona będzie wyłącznie z Pełnomocnikiem.
4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o niniejsze zamówienie, których oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, przed podpisaniem umowy o realizację zamówienia, są zobowiązani dostarczyć Zamawiającemu stosowną umowę regulującą współpracę wykonawców zawierającą w swojej treści minimum następujące postanowienia:
a) określenie celu gospodarczego,
b) określenie, który z podmiotów jest upoważniony do występowania w imieniu pozostałych przy realizacji ww. zamówienia,
c) oznaczenie czasu trwania konsorcjum obejmującego minimum okres realizacji przedmiotu zamówienia oraz rękojmi,
d) określenie zakresu przedmiotu zamówienia przez każdego z członków Konsorcjum,
e) zakazu zmian w umowie bez zgody Zamawiającego.
5. Nie dopuszcza się składania umowy przedwstępnej konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym.
4) Spełnia warunki udziału w postępowaniu stosownie do art.. 22 ust. 1 pkt. 1-4 ustawy Prawo zamówień publicznych. W celu potwierdzania spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszej IDW
Stosownie do treści § 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30.12.2009 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane:
a) Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa rozdziale IX IDW składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
— nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości,
— nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie,
— nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
b) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie – rozdział IX IDW składa zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego kraju pochodzenia albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 4-8 u.p.z.p.
5) Stosownie do treści § 2 ust. 2 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, dokumenty, o których mowa powyżej powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Natomiast zaświadczenie, o którym mowa powyżej powinno być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
6) Stosownie do treści § 2 ust. 3 powołanego powyżej rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów, jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. Postanowienia IDW znajdują odpowiednie zastosowanie.
W przypadku złożenia przez Wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż określono w IDW, Zamawiający dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”.
III.2.2) Zdolność ekonomiczna i finansowa
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów: 3) znajdować się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie niniejszego zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniana będzie ich łączna sytuacja ekonomiczna i finansowa – w tym celu dokumenty ma obowiązek złożyć ten lub ci z Wykonawców, którzy w imieniu wszystkich wykazywać będą spełnianie tego warunku):
a) posiadać środki finansowe lub posiadać zdolność kredytową w wysokości co najmniej 3 000 000,00 PLN.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć informację z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, w którym posiadają rachunek, potwierdzające posiadanie środków finansowych w wymaganej wysokości lub posiadanie przez Wykonawcę zdolności kredytowej w wymaganej wysokości.
Jeżeli wymagane kwoty w dokumentach o których mowa w niniejszym punkcie wyrażone będą w innej walucie niż PLN Zamawiający dokona ich przeliczenia na PLN według średniego kursu NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Jeżeli w dniu opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, Narodowy Bank Polski nie opublikuje tabeli kursów walut, Wykonawca winien przyjąć kurs przeliczeniowy według ostatniej tabeli kursów NBP, opublikowanej przed dniem publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Ten sam kurs Zamawiający przyjmie przy przeliczeniu wszelkich innych danych finansowych.
b) posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności w wysokości co najmniej 3 000 000,00 PLN. Dopuszcza się posiadanie na dzień złożenia ofert ważnego ubezpieczenia na kwotę nie mniejszą niż 1 000 000,00 PLN, pod warunkiem jej uzupełnienia do wymaganej kwoty 3 000 000,00 PLN do dnia podpisania umowy na cały okres obowiązywania umowy.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawca musi złożyć polisę a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”.
III.2.3) Zdolność techniczna
Informacje i formalności konieczne do dokonania oceny spełniania wymogów:
2) Wykonawca musi spełniać warunek posiadania doświadczenia, niezbędnej wiedzy i doświadczenia oraz dysponować potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. W szczególności Wykonawca musi spełniać następujące warunki (w przypadku wspólnego ubiegania się dwóch lub więcej Wykonawców o udzielenie niniejszego zamówienia, oceniany będzie ich łączny potencjał techniczny i kadrowy oraz łączne kwalifikacje i doświadczenie):
a) wykonać w okresie ostatnich 5 lat, przed dniem wszczęcia postępowania a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie:
Roboty budowlane polegające na budowie oczyszczalni ścieków o przepustowości nie mniejszej niż 170 m3/d, sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości nie mniejszej niż 10 km oraz wykonanie robót drogowych z ułożeniem nawierzchnia asfaltowych o łącznej powierzchni nie mniejszej niż 2 000 m2.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć wykaz wykonanych robót sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do niniejszej IDW oraz dokumenty potwierdzające, że roboty te zostały wykonane należycie.
Zaleca się, aby przedkładane dokumenty potwierdzające, że wykonane przez Wykonawców usługi zostały wykonane należycie, zawierały, co najmniej:
— wskazanie, że Wykonawca składający ofertę w niniejszym postępowaniu realizował roboty których dokumenty dotyczą,
— wskazanie podmiotu, na rzecz którego realizowane były roboty,
— wskazanie zakresu robót,
— wskazanie wartości robót,
— wskazanie daty wykonania (rozpoczęcia i zakończenia),
— wskazanie miejsca wykonania,
— opinię podmiotu wskazanego powyżej stwierdzającą, że roboty zostały wykonane należycie.
b)dysponować osobami zdolnymi do wykonania niniejszego zamówienia lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, wykształcenia i doświadczenia, niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywania przez nich czynności:
Kierownik Budowy – niniejsza osoba winna posiadać wykształcenie wyższe lub średnie techniczne oraz:
— posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci kanalizacyjnych,
— posiadać łącznie co najmniej trzyletnie doświadczenie ogólne w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót z zakresu robót sanitarnych.
Kierownika Robót Sanitarnych – niniejsza osoba winna posiadać wykształcenie wyższe lub średnie techniczne oraz:
— posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych, wodociągowych oraz przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
— posiadać łącznie co najmniej trzyletnie doświadczenie ogólne w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie budowy kanalizacji i zakończonej budowy oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 170 m3/d.
Kierownika Robót Budowlanych – niniejsza osoba winna posiadać wykształcenie wyższe lub średnie techniczne oraz:
— posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej oraz przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
— posiadać łącznie co najmniej trzyletnie doświadczenie ogólne w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w zakresie budowy obiektów, co najmniej jednej zakończonej oczyszczalni ścieków.
Kierownik robót drogowych – niniejsza osoba winna posiadać wykształcenie wyższe lub średnie techniczne oraz:
— posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej,
— posiadać łącznie co najmniej trzyletnie doświadczenie ogólne w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót z zakresu robót drogowych.
Kierownik robót elektrycznych – niniejsza osoba winna posiadać wykształcenie wyższe lub średnie techniczne oraz.
— posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych oraz przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
— posiadać łącznie co najmniej trzyletnie doświadczenie ogólne w pełnieniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót z zakresu robót elektrycznych.
Technologa – niniejsza osoba winna posiadać wykształcenie wyższe lub średnie techniczne oraz:
— posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń kanalizacyjnych i wodociągowych oraz przynależność do Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa,
— posiadać łącznie co najmniej trzyletnie doświadczenie w wykonawstwie robót, w tym doświadczenie w nadzorowaniu i uruchomieniu co najmniej jednej oczyszczalni ścieków o przepustowości co najmniej 170 m3/d, lub rozbudowy istniejącej – funkcjonującej oczyszczalni o przepustowości co najmniej 170 m3/d.
W celu potwierdzenia spełniania niniejszego warunku Wykonawcy zobowiązani są przedłożyć: wykaz sporządzony według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do niniejszej IDW oraz oświadczenie sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3a do niniejszej IDW, że osoby które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, oraz wzór pisemnego zobowiązania innego podmiotu/innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia sporządzone według wzoru stanowiącego załącznik nr 3b,
Uwaga! W przypadku, kiedy Wykonawca nie dysponuje na dzień złożenia oferty osobami wymienionymi w punkcie IX.2.b zobowiązany jest załączyć do oferty pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia zał nr 3b.
Kierownik budowy musi posiadać biegłą znajomość języka polskiego, w przypadku gdy nie posiada biegłej znajomości języka polskiego, Wykonawca zobowiązany jest zapewnić, na własny koszt, tłumacza dla potrzeb i na okres realizacji umowy.
Wymagane w tym punkcie okresy doświadczenia zawodowego, należy liczyć przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia.
Jeżeli Wykonawca wskaże okres doświadczenia zawodowego bez podania dat dziennych (wyłącznie „miesiąc – rok”) Zamawiający pominie przy obliczeniu wymaganego okresu skrajne miesiące z danego okresu, z uwagi na brak możliwości ustalenia faktycznego okresu doświadczenia w tych miesiącach. Ta sama zasada obowiązywać będzie w przypadku wskazania przez Wykonawcę okresu doświadczenia zawodowego bez dat miesięcznych (wyłącznie „rok-rok”), wówczas zamawiający pominie skrajne lata.
Ocena spełniania przedstawionych powyżej warunków zostanie dokonana wg formuły: „spełnia – nie spełnia”.

III.1) RODZAJ PROCEDURY
III.1.1) Rodzaj procedury
Otwarta
III.1.2) Ograniczenie liczby wykonawców, którzy zostaną zaproszeni do składania ofert lub do udziału
III.1.3) Zmniejszenie liczby wykonawców podczas negocjacji lub dialogu
III.2) KRYTERIA UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
III.2.1) Kryteria udzielenia zamówienia
Najniższa cena
III.2.2) Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna
Nie
III.3) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
III.3.1) Numer referencyjny nadany sprawie przez instytucję zamawiającą
ZP/8/2010
III.3.2) Poprzednie publikacje dotyczące tego samego zamówienia
Nie
III.3.3) Warunki uzyskania specyfikacji i dokumentów dodatkowych
III.3.4) Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
25.5.2010 – 10:00
III.3.5) Data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału zakwalifikowanym kandydatom
III.3.6) Język(i), w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu
polski.
III.3.7) Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w dniach 60 (od ustalonej daty składania ofert)
III.3.8) Warunki otwarcia ofert
Data: 25.5.2010 – 10:30
Miejsce Urząd Miejski w Sośnicowice ul. Rynek 17.
Osoby upoważnione do obecności podczas otwarcia ofert Tak
Przedstawiciele wykonawców.

IV.1) JEST TO ZAMÓWIENIE O CHARAKTERZE POWTARZAJĄCYM SIĘ
Nie
IV.2) ZAMÓWIENIE DOTYCZY PROJEKTU/PROGRAMU FINANSOWANEGO ZE ŚRODKÓW WSPÓLNOTOWYCH
Tak
odniesienie do projektów i/lub programów: Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2007-2013; Priorytet V Środowisko, Działanie 5.1 Gospodarka wodno-ściekowa.
IV.3) INFORMACJE DODATKOWE
IV.4) PROCEDURY ODWOŁAWCZE
IV.4.1) Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwołania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800
IV.4.2) Składanie odwołań
Dokładne informacje na temat terminów składania odwołań: Dokładne informacje na temat składania odwołań określono w Dziale VI Środki ochrony prawnej ustawy Prawo Zamówień Publicznych oraz można uzyskać w Urzędzie Zamówień Publicznych.
IV.4.3) Źródło, gdzie można uzyskać informacje na temat składania odwołań
Urząd Zamówień Publicznych
ul. Postępu 17a
02-676 Warszawa
POLSKA
E-mail: odwołania@uzp.gov.pl
Tel. +48 224587801
Internet: http://www.uzp.gov.pl
Faks +48 224587800

Załączniki do pobrania


Ocena: 0 głosów Aktualna ocena: 0

Komentarze / 0

musisz zalogować się, aby dodać komentarz... → Zaloguj się | Rejestracja
Data wytworzenia: 2010-04-20 12:55 Autor: Kazimierz Kaczmar Data publikacji: 2010-04-17 10:21 Osoba udostępniająca na stronie: root Data ostatniej modyfikacji: 2011-12-05 Osoba modyfikująca: root