Urząd Miejski w Sośnicowicach

ZP-17/2013

ZP-17/2013

Sośnicowice: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa Gminnego Centrum Społeczno Kulturalnego i Biblioteki Publicznej w Sośnicowicach, którego Inwestorem jest Gmina Sośnicowice, działająca w imieniu własnym oraz jako Inwestor Zastępczy w imieniu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Sośnicowicach.
Numer ogłoszenia: 325692 - 2013; data zamieszczenia: 12.08.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Sośnicowice , Rynek 19, 44-153 Sośnicowice, woj. śląskie, tel. 032 2387191 w. 330, faks 032 2387550.

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa Gminnego Centrum Społeczno Kulturalnego i Biblioteki Publicznej w Sośnicowicach, którego Inwestorem jest Gmina Sośnicowice, działająca w imieniu własnym oraz jako Inwestor Zastępczy w imieniu Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Sośnicowicach..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest pełnienie nadzoru inwestorskiego nad kompleksową budową budynku, w którym znajdować się będą Gminne Centrum Społeczno Kulturalne oraz Biblioteka Publiczna. Wykonawca nadzoru inwestorskiego przyjmuje obowiązki w pełnym zakresie czynności określonych w przepisach Ustawy z dnia 7 lipca 1994 roku Prawo Budowlane t.j. Dz.U. z 2006 roku Nr 156, poz. 1118 z późniejszymi zmianami, a w szczególności: 1. przekazanie placu budowy Wykonawcy robót budowlanych, 2. reprezentowanie Zamawiającego na budowie przez sprawowanie kontroli zgodności jej realizacji z projektem i pozwoleniem na budowę, przepisami i obowiązującymi Polskimi Normami oraz zasadami wiedzy technicznej, w tym zakresie Inspektor nadzoru ma prawo wydawać wiążące polecenia co do usunięcia nieprawidłowości lub zagrożeń, wykonania prób lub badań, także wymagających odkrycia robót lub elementów zakrytych, oraz przedstawienia ekspertyz dotyczących prowadzonych robót budowlanych, dowodów dopuszczenia do obrotu i stosowania w budownictwie wyrobów budowlanych oraz urządzeń technicznych, 3. przedstawienie Zamawiającemu opinii w sprawie harmonogramu rzeczowo-finansowego robót przedłożonego przez Wykonawcę robót budowlanych, 4. uczestniczenie we wszystkich czynnościach, do dokonania których zobowiązany jest Zamawiający, a dotyczących robót budowlanych realizowanych przez Wykonawcę robót budowlanych w okresie obowiązywania umowy, w tym uczestniczenie w naradach technicznych, problemowych i innych organizowanych przez którąkolwiek ze stron procesu inwestycyjnego, 5. sprawdzanie jakości wykonywanych robót, wbudowanych wyrobów budowlanych, a w szczególności zapobieganie zastosowaniu wyrobów budowlanych wadliwych i niedopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie, 6. sprawdzanie i odbiór robót budowlanych ulegających zakryciu lub zanikających, uczestniczenie w próbach i odbiorach technicznych instalacji i urządzeń technicznych - w terminie nie później niż 5 dni od dnia zgłoszenia przez Wykonawcę robót budowlanych wpisem do dziennika, 7. przeprowadzenie odbiorów częściowych oraz odbioru końcowego zadania - w terminie w ciągu 7 dni od daty zawiadomienia go o osiągnięciu gotowości do odbioru, 8. bieżące kontrolowanie rozliczeń budowy, w tym końcowego rozliczenia finansowego budowy, 9. kontrola prawidłowości prowadzenia dziennika budowy i dokonywanie w nim wpisów stwierdzających wszystkie okoliczności mające znaczenie dla właściwego procesu budowlanego, 10. rozstrzyganie wątpliwości natury technicznej powstałych w toku prowadzonych robót, a w razie potrzeby uzyskanie opinii autora projektu, w porozumieniu z Zamawiającym, 11. współdziałanie w imieniu Zamawiającego z osobami sprawującymi nadzór autorski w sprawach dotyczących realizacji robót budowlanych inwestycji oraz przekazywanie Wykonawcy robót budowlanych zaleceń osób sprawujących nadzór autorski, 12. niezwłoczne poinformowanie Zamawiającego o konieczności wykonania robót dodatkowych, nieprzewidzianych w projekcie, celem podjęcia decyzji dotyczących ich realizacji; bez zgody Zamawiającego, Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do wydania polecenia Wykonawcy robót budowlanych na wykonanie robót dodatkowych, 13. przedstawianie Zamawiającemu opinii w sprawie możliwości wprowadzenia rozwiązań zamiennych, wnioskowanych przez Wykonawcę robót budowlanych. Inspektor nadzoru nie jest upoważniony do samodzielnego podejmowania decyzji w tych sprawach, 14. niezwłoczne pisemne zawiadamianie Zamawiającego o zaistniałych na budowie nieprawidłowościach, ewentualnych zakłóceniach związanych z realizacją prac, w tym również o wszelkich opóźnieniach w realizacji harmonogramu z określeniem przyczyn, 15. przekazanie Zamawiającemu kompletnej, sprawdzonej pod kątem merytorycznym dokumentacji powykonawczej /budowlanej, geodezyjnej i rozruchowej/ sporządzonej przez Wykonawcę robót budowlanych, 16. przekazanie Zamawiającemu kompletnego, sprawdzonego wniosku dotyczącego uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie obiektu sporządzonego przez Wykonawcę robót budowlanych, 17. stawianie się na terenie przeprowadzanych robót budowlanych bez dodatkowego wezwania w czasie wykonywania robót wymagających jego nadzoru, nie rzadziej niż dwa razy w tygodniu i dokumentowanie swoich wizyt wpisem do dziennika budowy, z podaniem zakresu robót, które zostały przez niego sprawdzone, 18. zapewnienie sprawowania nadzoru inwestorskiego w sposób nieprzerwany i niezakłócony, a w przypadku niemożliwości podjęcia czynności określonych w umowie, zapewnienie uprawnionego zastępstwa, 19. na wezwanie Zamawiającego udział w przeglądach gwarancyjnych i odbiorze pogwarancyjnym wykonanej inwestycji. Zakres nadzorowanego zadania obejmuje budowę budynku wraz z wewnętrzną linią zasilającą WLZ i oświetleniem zewnętrznym terenu, zewnętrzną instalacją kanalizacji sanitarnej i deszczowej, przyłączem wodociągowym, zjazdem, miejscami postojowymi, drogami wewnętrznymi i dojściami do budynku oraz zadaszonym miejscem na pojemniki na nieczystości stałe, a także wyposażenie pomieszczeń, bez sprzętu komputerowego - komputery, monitory. Kubatura budynku: 8728,00m3 Powierzchnia zabudowy: 1088,80m2 Powierzchnia użytkowa: 1494,20m2 Budynek zaprojektowano jako dwukondygnacyjny z częściowym podpiwniczeniem w technologii tradycyjnej murowanej z drewnianą więźbą dachową. Całość składa się z dwóch podobnych do siebie części połączonych ze sobą przeszklonym parterowym łącznikiem komunikacyjnym. Budynek przekryty jest dachem dwuspadowym o spadku 33°. Szczegółowy opis nadzorowanego zadania zawiera dokumentacja projektowa, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiar robót, stanowiące ZAŁĄCZNIK NR 9 do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia..

II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71.52.00.00-9.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

 

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.08.2015.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2 000 PLN -dwa tysiące złotych. 2. Wadium należy wnieść w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wadium wniesione w pieniądzu wpłaca się przelewem najpóźniej do dnia 21.08.2013r. na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Sośnicowicach, ul. Rynek 19 nr 54 8460 0008 2001 0000 0909 0002 z zaznaczeniem: Pełnienie nadzoru inwestorskiego nad zadaniem: Budowa Gminnego Centrum Społeczno Kulturalnego i Biblioteki Publicznej w Sośnicowicach. 4. Wadium wniesione w innej formie niż pieniężna należy złożyć w formie oryginału dokumentu w sekretariacie Urzędu Miejskiego, Sośnicowice, ul. Rynek 19 do dnia 22.08.2013r. do godz. 10.00.

III.2) ZALICZKI

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, których wiedza i doświadczenie pozwoli na prawidłowe wykonanie zamówienia, to znaczy wykonywali w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie jedno zamówienie, którego przedmiotem było pełnienie nadzoru inwestorskiego nad budową budynku wraz z instalacjami oraz urządzeniami technicznymi o wartości co najmniej 3 000 000,00 zł brutto. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • III.3.3) Potencjał techniczny

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy którzy dysponują lub będą dysponować osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, to znaczy Wykonawca musi dysponować: inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej, inspektorem nadzoru posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności sanitarnej, inspektorem posiadającym uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności elektrycznej. Wskazane powyżej uprawnienia budowlane muszą być zgodne z ustawą z dnia 07.07.1994 r. Prawo budowlane t.j. Dz.U. z 2010 r. Nr 243, poz. 1623 z późn. zm. oraz Rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28.04.2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie Dz. U. Nr 83, poz. 578 z późn. zm. lub odpowiadającym im ważnym uprawnieniom budowlanym wydanym na podstawie uprzednio obowiązujących przepisów prawa lub odpowiednich przepisów obowiązujących na terenie kraju, z którego pochodzi dana osoba, które w zakresie objętym zamówieniem pozwalać będą na pełnienie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie ww specjalności. Zamawiający dokona oceny spełniania warunku udziału w postępowaniu na podstawie oświadczeń i dokumentów na zasadzie spełnia/nie spełnia.
  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

  • Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:

  • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
  • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;

III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

  • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;

III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej

  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.3) ZMIANA UMOWY

przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Zamawiający przewiduje istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach:a/ rezygnacji z wykonania części robót - ograniczenie zakresu robót wynikające z wprowadzenia zmian istotnych lub nieistotnych w dokumentacji projektowej, które wynikły w trakcie realizacji robót i były konieczne w celu prawidłowej realizacji przedmiotu umowy lub z przyczyn niezależnych od Zamawiającego wraz z obniżeniem wynagrodzenia umownego o zakres, z którego Zamawiający rezygnuje, b/ zmiany zakresów finansowania zadania przez Płatników, c/ zmiany przedstawicieli uczestników procesu inwestycyjnego w przypadku: - zmiany inspektorów nadzoru w przypadku wystąpienia o zmianę na wniosek Zamawiającego lub Wykonawcy, pod warunkiem przedstawienia w ich zastępstwie osób posiadających odpowiednie uprawnienia, zgodnie z warunkami określonymi w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, - zmiany przedstawicieli zamawiającego na wniosek Zamawiającego. 2. Wprowadzenie powyższych zmian jest możliwe po spełnieniu następujących warunków: - złożenia zgodnych oświadczeń Stron umowy, - zachowania formy pisemnej.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.sosnicowice.i-gmina.pl/przetargi
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miejski w Sośnicowicach, 44-153 Sośnicowice, ul. Rynek 19 - sekretariat.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 22.08.2013 godzina 10:00, miejsce: Urząd Miejski w Sośnicowicach, 44-153 Sośnicowice, ul. Rynek 19 - sekretariat.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Program Wieloletni Kultura+, priorytet Biblioteka+ Infrastruktura bibliotek..

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


Data wytworzenia: 2013-08-12 16:02 Autor: Leszek Kołodziej Data publikacji: 2013-08-12 16:02 Osoba udostępniająca na stronie: Leszek Kołodziej Data ostatniej modyfikacji: 2023-10-30 Osoba modyfikująca: