Uchwała Nr VIII/91/2007
UCHWAŁA Nr VIII / 91 / 2007
Rady Miejskiej w Sośnicowicach
z dnia 08.10.2007r.
W sprawie: zatwierdzenia regulaminu dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej osobom fizycznym kosztów transportu i unieszkodliwiania odpadów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Sośnicowice.
Na podstawie:
- art. 7 ust 1 pkt 1, art. 18 ust. 2 pkt 15,art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.),
- art. 406 ust.1 pkt. 6 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska (tj. Dz.U. 2006r. Nr 129, poz. 902 z późn. zm.),
Rada Miejska w Sośnicowicach
uchwala
§ 1
1. Regulamin dofinansowania z Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej osobom fizycznym kosztów transportu i unieszkodliwiania na składowisku odpadów niebezpiecznych- odpadów zawierających azbest, pochodzących z obiektów budowlanych położonych na terenie Gminy Sośnicowice, stanowiący załącznik nr 1 do uchwały.
2. Wysokość środków finansowych na zadanie określone w pkt 1 określa uchwała budżetowa na dany rok – plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
§ 2
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Sośnicowic.
§ 3
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia i podlega ogłoszeniu w BIP, na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim w Sośnicowicach oraz rozplakatowaniu we wszystkich sołectwach na terenie Gminy
Załącznik nr 1
Do uchwały Nr.VIII/ 91 /2007
Rady Miejskiej Sośnicowic
z dnia.08.10.2007r.
REGULAMIN
DOFINANSOWANIA Z GMINNEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA
I GOSPODARKI WODNEJ
OSOBOM FIZYCZNYM KOSZTÓW TRANSPORTU I SKŁADOWANIA ODPADÓW ZAWIERAJĄCYCH AZBEST, POCHODZACYCH Z OBIEKTÓW BUDOWLANYCH POŁOŻONYCH NA TERENIE GMINY SOŚNICOWICE.
§ 1
Regulamin określa zasady przyznawania osobom fizycznym, niebędących przedsiębiorcami, dofinansowania na realizację przedsięwzięć polegających na usuwaniu odpadów zawierających azbest pochodzących z obiektów budowlanych zlokalizowanych na terenie Gminy Sośnicowice. Dofinansowaniu będą podlegały koszty związane z transportem i unieszkodliwianiem odpadów azbestowych.
§ 2
Dofinansowanie przysługuje osobom fizycznym mającym tytuł prawny do budynku znajdującego się na terenie Gminy Sośnicowice
§ 3
Warunkiem przyznania dofinansowania określonego w § 1 jest:
1. przedłożenie „informacji o wyrobach zawierających azbest i miejscu ich wykorzystania” lub „informacji o wyrobach zawierających azbest, których wykorzystanie zostało zakończone” (zgodnie z § 7 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 23 października 2003r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i przemieszczania oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których był lub jest wykorzystywany azbest – Dz.U. Nr 192 poz. 1876) .
2. wykonanie usługi transportu odpadów zawierających azbest wyłącznie przez podmioty posiadające zezwolenie na transport tego rodzaju odpadów,
3. przekazanie odpadów zawierających azbest do unieszkodliwiania poprzez składowanie na składowisku odpadów posiadającym zezwolenie na unieszkodliwianie tego rodzaju odpadów, znajdującym się najbliżej miejsca wytworzenia odpadów.
4. spełnienie wymogów formalnych, tj:
- złożenie do Burmistrza Sośnicowic wniosku o dofinansowanie ze środków GFOŚiGW w Sośnicowicach kosztów transportu i składowania odpadów wyrobów zawierających azbest, usuniętych z obiektów budowlanych znajdujących się na terenie Gminy Sośnicowice (treść wniosku określona została w załączniku nr 1 do niniejszego regulaminu);
- przedstawienie następujących dokumentów:
a) kserokopii aktualnego dokumentu potwierdzającego własność budynku (działki) lub zgody właściciela na realizację zadania ; b) kserokopii dokumentu potwierdzającego zgłoszenie realizacji zadania do organu administracji architektoniczno-budowlanej (starosty) lub stosownej ostatecznej decyzji, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (tekst jednolity Dz.U. z 2003 r. nr 207 poz. 2016 z późniejszymi zmianami) ; c) potwierdzonej za zgodność z oryginałem kserokopii faktury VAT lub rachunku wystawionego przez uprawnionego przedsiębiorcę za transport i składowanie na uprawnionym składowisku odpadów zawierających azbest ; d) kopię karty przekazania odpadów zawierających azbest na składowisko odpadów§ 4
Do końca roku 2008:
1. dopuszcza się możliwość udzielenia dofinansowania do kosztów transportu i składowania odpadów zawierających azbest wytworzonych przed dniem wejścia w życie niniejszego Regulaminu;
2. warunkiem przyznania dofinansowania jest przetransportowanie odpadów zawierających azbest na uprawnione składowisko przez przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie transportu odpadów zawierających azbest, złożenie do Burmistrza wniosku i zawarcie umowy z Gminą (zgodnie z § 7) oraz spełnienie wymogów określonych w § 3 pkt. 4 lit. a i c.
§ 5
Kwota dofinansowania nie może przekroczyć 100 % kosztów (określonych na podstawie przedłożonych faktur VAT bądź rachunków) poniesionych przez wnioskodawcę. Maksymalnie 600,00 PLN.
§ 6
1. Wnioski o udzielenie dofinansowania w danym roku należy składać w nieprzekraczalnym terminie do dnia 30 listopada.
2. O finansowaniu zadania z udziałem środków GFOŚiGW będzie decydowała kolejność zgłoszeń oraz wysokość posiadanych na ten cel środków finansowych w danym roku budżetowym w planie przychodów i wydatków GFOŚiGW.
3. W przypadku złożenia wniosku po 30 listopada lub złożeniu większej liczby wniosków, na kwotę przekraczającą wielkość środków przewidzianych w danym roku w budżecie gminy na ten cel, dofinansowanie będzie realizowane w pierwszej kolejności w następnym roku kalendarzowym, bez prawa do odsetek za zwłokę w wypłacie dofinansowania.
§ 7
1. Wypłata GFOŚiGW nastąpi po pozytywnym zaopiniowaniu pod względem formalnym przez insp. ds. ochrony środowiska i zatwierdzeniu przez Burmistrza
2. Kwota przysługującego dofinansowania zostanie przekazana przelewem na konto bankowe wskazane przez wnioskodawcę lub wypłacona w kasie urzędu.