ZB nr 84/2010 z dnia 04.10.2010
Z A R Z Ą D Z E N I E
Burmistrza Sośnicowic Nr 84/2010
z dnia 04.10.2010
Zarządzam przeprowadzenie inwentaryzacji wszystkich aktywów i pasywów w roku obrotowym 2010.
§ 1
1. Inwentaryzację sald rozrachunkowych środków pieniężnych na rachunkach
bankowych, sald kredytów i pożyczek należy przeprowadzić metodą
potwierdzenia sald wg stanu ewidencji księgowej na dzień 31 grudzień 2010
2. Za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji odpowiedzialność
ponosi Pani Magdalena Troll
3. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do
dnia 19.01.2011r
§ 2
1. Inwentaryzację metodą weryfikacji (uzgadniania) sald aktywów i pasywów,
które nie podlegają inwentaryzacji metodą ich potwierdzania lub spisowi z
natury – należy przeprowadzić metodą weryfikacji (uzgadniania).
2. Weryfikacji podlegają salda na dzień 31 grudnia 2010.
3. Odpowiedzialność za prawidłowe przeprowadzenie w/w inwentaryzacji
ponoszą:
a) inwestycje Pan Piotr Cieślok
b) mienie komunalne Pani Agnieszka Słomska
c) rozrachunki z pracownikami Pani Magdalena Troll
d) salda zobowiązań i nadpłat
podatników Pani Aurelia Holesz
4. Protokół z przeprowadzonej inwentaryzacji należy przedłożyć w terminie do
dnia 29.01.2011r Skarbnikowi Gminy.
§ 3
1. Przeprowadzenie inwentaryzacji metodą spisu z natury środków pieniężnych
i innych wartości znajdujących się w kasie oraz rzeczowych składników
majątkowych majątku trwałego, pozostałych środków trwałych oraz majątku
obrotowego wg załączonego wykazu pól spisowych.
2. Na Przewodniczącego Komisji Inwentaryzacyjnej powołuję Kazimierza
Kaczmar na zastępcę p. Irmgardę Magiera.
3. Przewodniczący Komisji powołuje zespoły spisowe, którym wyznacza zakres
oraz tryb pracy.
4. Inwentaryzacja podlega rozliczeniu wg stanu księgowego (ewidencyjnego) na
dzień:
a/ 31 XII dla środków trwałych, których ewidencja prowadzona jest
wyłącznie ilościowa,
b/ 31 XII dla środków trwałych obcych,
c/ 31 XII dla rzeczowych składników majątku obrotowego, które w
momencie zakupu odnoszone są w koszty,
5. Wycenę oraz ustalenie różnic inwentaryzacyjnych wszystkich rzeczowych
składników majątkowych należy dokonać w terminie do 23.02.2011r.
6. Sporządzenie i przedłożenie protokołu przez Przewodniczącego Komisji
Inwentaryzacyjnej z przeprowadzonej inwentaryzacji metodą spisu z natury
wraz z wnioskami co do sposobu rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych
należy przedłożyć Skarbnikowi Gminy w terminie do 28.02.2011r.
7. Protokół oraz wnioski podlegają uprzednio zaopiniowaniu (potwierdzeniu)
przez Skarbnika Gminy, a w przypadku wniosku o obciążenie pracownika
opinię swoją winien wyrazić Radca Prawny.
§ 4
Decyzja Burmistrza w sprawie rozliczenia różnic inwentaryzacyjnych podlega ewidencji w księgach rachunkowych 2010 roku.§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.Podziel się artykułem
musisz zalogować się, aby dodać komentarz... → Zaloguj się | Rejestracja