PROTOKÓŁ NR IV/2007 z 28.02.2007
PROTOKÓŁ NR IV/2007
z sesji Rady Miejskiej w Sośnicowicach
z dnia 28.02.2007
Przew. Rady – otwieram IV sesję Rady Miejskiej w Sośnicowicach V kadencji. Stwierdzam, iż na ogólną liczbę radnych 15 w sesji bierze udział 15 radnych a więc Rada może podejmować prawomocne decyzje.
Chciałabym przeprosić, że mamy paru minutowe spóźnienie, ponieważ pan Burmistrz umówił spotkanie z panią senator Pańczyk na dzisiaj, odbyło się ono o godzinie 15 – braliśmy w tym udział i z tego powodu opóźnienie.
Chciałabym również w tym momencie przywitać nowych sołtysów, wszyscy wiecie, że w poszczególnych sołectwach odbywały się zebrania, zostali wybrani nowi sołtysi w większości są to dotychczasowe osoby na tych stanowiskach gratuluję im z tego tytułu i życzę owocnej pracy, w dwóch sołectwach nastąpiła zmiana i tak w Bargłówce i w Sośnicowicach. W Sośnicowicach Przewodniczącą Rady Mieszkańców została pani Gizela Sadło czy jest obecna pani Gizela – tak witam serdecznie i gratuluje wyboru, oraz w Bargłówce sołtysem został pan Mirosław Joniec, również gratuluję wyboru.
Przechodzimy do poszczególnych punktów naszego programu dzisiejszej sesji
Proponowany porządek obrad dzisiejszej sesji przedstawia się następująco:1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji
4. Powołanie Komisji Skrutacyjnej
5. Zmiany w budżecie gminy Sośnicowice i w planie zadań inwestycyjnych i remontowych
na rok 20076. Przyjęcie Planu Pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2007
7. Powołanie składu Rady Społecznej Miejsko Gminnego Ośrodka Zdrowia w Sośnicowicach
8. Zmiana lokalizacji siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej
9. Przyjęcie uchwał
10. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania
11. Odpowiedzi na interpelacje wnioski i zapytania
12. Zakończenie obrad IV sesji Rady Miejskiej w Sośnicowicacho03.2003 o samorządzie gminnym)
Przew. Rady – Czy będą jakieś uwagi co do porządku obrad dzisiejszej sesji, nie widzę, przystępujemy do głosowania, kto z radnych jest za przyjęciem proponowanego porządku obrad proszę o podniesienie ręki do góry – jednogłośnie (15- za) porządek został przyjęty.
Przechodzimy do pkt. 3 – Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji. Protokół znajdował się w biurze Rady również znajduje się w prezydium czy do zapisu protokołu z poprzedniej sesji będą uwagi, – nie widzę – przystępujemy do głosowania kto z Radnych jest za przyjęciem protokołu z obrad poprzedniej sesji ,proszę o podniesienie ręki do góry dziękuję , protokół został przyjęty jednogłośnie (15 radnych za)
Przew. Rady – pkt. 4 – Powołanie Komisji Skrutacyjnej do pracy w komisji proszę Radnych:
radnego Mehlicha Krystiana, radnego Straszka Romana, radną Tischbierek Lucynę. Dziękuje proszę zająć odpowiednie miejsca. Przypominam komisja liczy głosy, protokołuje i podpisane protokoły oddaje do dokumentacji.Przew. Rady – pkt. 5 – Zmiany w budżecie gminy Sośnicowice i planie zadań inwestycyjnych i remontowych na rok 2007 – proszę o zabranie głosu pana Burmistrza Skorupę.
Z-ca Burmistrza Skorupa – Pani Przewodnicząca szanowni radni zaproszeni goście. Proponujemy by zmiany w planie dotyczyły następujących pozycji. Wprowadzamy zadanie pod nazwą:
- pomoc rzeczowa, dokumentację projektową zmiany organizacji w ruchu dla przystanku przy drodze wojewódzkiej 919 ul. Raciborska w Trachach.
Następne zadanie które proponujemy wprowadzić to jest pomoc finansowa dla Powiatu Gliwickiego na remont nawierzchni drogi powiatowej S-29/16 zadanie: remont ul.Kopanińskiej w technologii nawierzchni tłuczniowej to jest wynikiem wniosku zebrania wiejskiego i tak samo radni wypełniając wskazania zebrania wiejskiego optowali za tym żeby to zadanie wprowadzić w miejsce wcześniej przewidywanego wodociągu i energii elektrycznej.
Następne zadanie proszę państwa właściwie jest jedno, ale rozbite na trzy pozycje:
- dokumentacja projektowa budowy drogi dla terenu ofertowego budownictwa mieszkaniowego przy ul.Granicznej
- dokumentacja projektowa dla wodociągu i odwodnienia tego terenu.
Wszystkie te zadania dotyczą tego terenu.
- adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul.Wiejskiej 9 w Łanach Wielkich na potrzeby MGOPS, wiadomo przeprowadza się z dniem najprawdopodobniej 01.04. będzie rozpoczynał pracę w nowych pomieszczeniach w Łanach nasz OPS i są tu potrzebne pewne roboty adaptacyjne i proponujemy także wprowadzić zadanie:
- adaptacja pomieszczeń w budynku przy ul.Bema 6 w Sośnicowicach i także konieczny jest remont budynku, w którym mieści się biuro Rady Miejskiej i tutaj proponujemy wprowadzić takie zadanie:
- remont budynku administracyjnego przy ul.Rynek 17 w Sośnicowicach.
Z nowych zadań, które proponujemy wprowadzić jeszcze jest:
-projekt budowy kanalizacji sanitarnej w Kozłowie, to zadanie jest nowe w stosunku do przyjętego planu zadań na naszej poprzedniej sesji, ale to zadanie było realizowane w poprzednim roku, teraz je wprowadzamy, ponieważ jest do zrealizowania faktura za przyłącze energetyczne i na tej samej zasadzie wprowadzamy zadanie, które też zostało w zeszłym roku zamknięte projekt infrastruktury technicznej dla terenów ofertowych przy ul.Gliwickiej w Sośnicowicach z tym, że tutaj chcemy zabezpieczyć by przygotować to zadanie do złożenia wniosku pod środki unijne. Jeszcze jedno zadanie – zwiększenie – proponujemy na zwiększenie kwoty o 50 tyś. Na zadaniu, dokończenie przebudowy budynku socjalnego na terenie boiska sportowego w Kozłowie. I także zwiększyliśmy o 35 tyś. kwotę na zadanie zagospodarowania terenu wraz z elementami małej architektury przy ul.Wiejskiej w Sierakowicach – ta kwota będzie wydatkowana na drenaż boiska.
Proszę państwa proponujemy uchylenie dotacji dla ZGKiM w wys. 20.tys.zł. na zakup zbiornika na wody po płukaniu złoża w stacji uzdatniania wody. To tyle proponowanych zmian w planie zadań. Dziękuję.
Przew. Rady – dziękuję, czy są jakieś pytania do Pana Burmistrza w związku z przedstawionymi zmianami w planie zadań – nie ma, proszę pana Skarbnika o przedstawienie zmian w budżecie na rok 2007.
Skarbnik L. Pietrasiński – Szanowni państwo przedłożony przez pana Burmistrza projekt zmian w budżecie na rok 2007 jest pochodną zdecydowanej większości i w głównej części o te zmiany, o których przed chwilą mówił pan Burmistrz Skorupa jak również informacji pochodzących od Ministra Finansów o subwencjach i od Wojewody o dotacjach – tu bez zmian oraz w sprawach, o których mówiłem są to zwiększone wydatki w OPS płacowe z pochodnymi o nich mówiłem na wszystkich komisjach, innych elementów do uchwały nie ma w związku z tym to wszystko zostało zawarte w projekcie uchwały, dziękuję.
Przew. Rady – dziękuję czy są jakieś pytania do pana Skarbnika nie ma w takim razie przechodzimy do pkt.6 Przyjęcie planu pracy Komisji Rewizyjnej na rok 2007 proszę o zabranie głosu pana Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej radnego Guzika Alfreda o przedstawienie planu.
r.Guzik – chciałem przedstawić plan pracy a głównie plan kontroli do przeprowadzenia w roku 2007 i tak: plan kontroli stanowi załącznik do protokołu z obrad sesji. Z każdej tej kontroli jest protokół sporządzany dostępny do wglądu dla zainteresowanych oczywiście, jeżeli znajdzie się konieczność albo potrzeba przeprowadzenia innej kontroli to komisja to uczyni i poinformuje o tym Radę, dziękuję.
Przew. Rady – dziękuję bardzo może są jakieś pytania – nie ma. Przystępujemy do głosowania, kto z radnych jest za przyjęciem planowanego planu pracy Komisji Rewizyjnej – 15 za, jednogłośnie dziękuje. Przechodzimy do pkt.7 – Powołanie składu Rady Społecznej Miejsko Gminnego Ośrodka Zdrowia w Sośnicowicach. Proszę pana Burmistrza o przedstawienie kandydatów do składu Rady Społecznej.
Burmistrz Jakubek – Pani przewodnicząca, szanowni radni zaproszeni goście. O radach Społecznych przy Publicznych Zakładach Opieki Zdrowotnej stanowi ustawa o ZOZ. Kadencja Rady Społecznej trwa 4 lata zresztą tak samo jak Rada społeczna przestała funkcjonować wraz z upływem kadencji i w związku z tym jest potrzeba powołania Rady Społecznej w nowym składzie Przewodniczącym Rady Społecznej jest Burmistrz bądź osoba przez niego wskazana, ja na Przewodniczącego Rady Społecznej wskazuje pana Burmistrza Skorupę, inną osoba, którą wskazuje organ tym razem Wojewoda jest pan Mariusz Pacak, inne osoby były dyskutowane na komisjach Rady Miejskiej i ta dyskusja toczyła się w obrębie osób, które do tej pory pracowały w Radzie Społecznej, swoje obowiązki wypełniały bardzo dobrze i w związku z tym jest propozycja, aby w składzie Rady Społecznej weszły osoby, które do tej pory tę funkcje spełniały. Ja pozwolę sobie odczytać nazwiska tych osób niemniej, aby one znalazły się w składzie Rady Społecznej decydujecie Wy państwo radni w trybie głosowania. Propozycja jest taka żeby do rady Społecznej weszły następujące osoby:
p.Cecyli Czech,
p.Lidia Dylla,
p.Henryk Paprotny,
p.Rudolf Wittek,
p.Antonii Jonda.
Państwa powinnością jest ewentualne zgłoszenie innych osób, natomiast ostateczny skład będzie wyłoniony w drodze głosowania. Dziękuję bardzo.
Przew. Rady – dziękuje czy są jakieś inne kandydatury do składu Społecznej Rady Ośrodka Zdrowia, nie widzę. Czyli muszę zadać to pytanie:
Czy pani Cecylia Czech – czy zgadza się kandydować?
p.Czech – zgadzam się.
Przew. Rady – czy pani Lidia Dylla – zgadza się kandydować.
p.Dylla – tak zgadzam się .
Przew. Rady – czy pan Wittek Rudolf – zgadza się kandydować.
p.Wittek – tak zgadzam się.
Przew. Rady – czy pan Antoni Jonda zgadza się kandydować.
p.Jonda – zgadzam się.
Przew. Rady – czy pan Henryk Paprotny – zgadza się kandydować.
p.Paprotny – zgadzam się.
Przew. Rady – Proszę Komisje Skrutacyjna o przygotowanie kart do głosowania. Ogłaszam 10 min przerwę.
Po przerwie:
Przew. Rady – Komisja Skrutacyjna rozda karty do głosowania. Przypominam, że głosujemy w sprawie wybory składu Rady Społecznej MG OZ w Sośnicowicach. Głosujemy poprzez postawienie znaku X w kratce obok nazwiska kandydata. Każdy radny ma 5 głosów proszę o dokonanie głosowania.
Komisja Skrutacyjna przeprowadza głosowanie.
Przew. Rady – Czy wszyscy radni dokonali głosowania, tak dziękuję, czyli ponownie ogłaszam przerwę do czasu przeliczenia przez Komisję Skrutacyjną wyników głosowania i przygotowania stosownego protokołu.
Po przerwie:
Przew. Rady – Komisja Skrutacyjna jest już gotowa do przedstawienia wyników głosowania, proszę bardzo.
r.Tischberek – odczytała protokół z głosowania w spawie: powołania składu Rady Społecznej M-G OZ w Sośnicowicach – protokół stanowi załącznik do protokołu z sesji.
Przew. Rady – stosowną uchwałę przyjmiemy w pkt.9. W tej chwili przechodzimy do pkt.8. – Zmiana lokalizacji siedziby Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, proszę Pana Burmistrza o przedstawienie tematu.
Burmistrz Jakubek – Szanowni państwo – dotychczasowa siedziba naszego OPS-u to jest ul.Bema pomieszczenia coraz bardziej ciasne, ciasne z dwóch powodów, pierwszy to kolejne zadania, które ustawodawca dokłada, generuje zwiększeniem zatrudnienia, a i tworzenie bardzo dużej masy dokumentacji. Dokumentacji, która jest przechowywana no w nie do końca właściwych warunkach a sama praca dla tej liczby osób no jest już daleko idącą niedogodnością. I w tej sytuacji, gdy w ramach remontu budynku byłej szkoły w Łanach Wielkich dało się wygospodarować odpowiednie pomieszczenia, które o niebo przewyższają komfortem te z ul.Bema pojawił się pomysł, aby ten ośrodek Pomocy Społecznej przenieść do właśnie wyremontowanego budynku byłej szkoły w Łanach. Fizycznie to się dokona o ile oczywiście taka uchwała zostanie przyjęta, poprzez zmianę zapisów w Statucie, więc fizycznie by się to dokonało z początkiem kwietnia. Tyle tytułem wyjaśnienia do tego punktu.
Przew. Rady – czy z związku z tym tematem są jakieś pytania do Pana Burmistrza, nie widzę, dziękuje. Możemy, zatem przejść do pkt. 9. Przyjęcie uchwał i wniosków, proszę Komisje Uchwał i wniosków o odczytanie projektów uchwał.
Komisja Uchwał i Wniosków
r. Staneczek
1.UCHWAŁA NR IV/31/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic
do zawarcia porozumienia z Komendantem Miejskim Policji w Gliwicach w sprawie przekazania środków finansowych
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnie.r. Staneczek
2.UCHWAŁA NR IV/32/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: przystąpienia Gminy Sośnicowice do Norweskiego Mechanizmu Finansowego i Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnie.r. Staneczek
3. UCHWAŁA NR IV/33/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: zmiany budżetu gminy Sośnicowice na rok 2007
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały dot. budżetu gminy Sośnicowice na rok 2007 -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnie. r. Staneczek4. UCHWAŁA NR IV/34/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: wyznaczenia zakładu pracy z terenu gminy Sośnicowice celem zapewnienia miejsca wykonywania kary w roku 2007
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
5.UCHWAŁA NR IV/35/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: udzielenia pomocy zdrowotnej dla nauczycieli
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
6.UCHWAŁA NR IV/36/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: powołania Rady Społecznej Miejsko-Gminnego Ośrodka Zdrowia w Sośnicowicach
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
7.UCHWAŁA NR IV/37/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: o zamiarze likwidacji Gminnego Przedszkola w Trachach
Przew. Rady – czy są jakieś pytania uwagi, proszę r. Tischbierek.
r. Tischbierek – może należałoby wyjaśnić tutaj gościom, że to nie jest fizyczna likwidacja przedszkola, że tylko likwiduje się dyrekcje a przedszkole jako takie zostaje.
Przew. Rady – my o tym wiemy, dlatego pytam czy są jakieś pytania i wtedy osoba kompetentne udzielą odpowiedzi, proszę może pan Burmistrz zabierze głos.
Burmistrz Jakubek – proszę państwa dwukrotne próby wyłonienia kandydata na dyrektora przedszkola w Trachach, zakończyły się niepowodzeniem, pierwsza próba miała miejsce w roku ubiegłym, druga już w tym roku. Możliwości powierzenia innej osobie niż tej, która jest z konkursu, są żadne na dzień dzisiejszy. W związku z tym należało sięgnąć po inne rozwiązanie prawne, które zachowałoby fizycznie przedszkole w Trachach w tym samym wymiarze i w tych rozumianym jako zakresie zatrudnienia jak i liczby dzieci, jak i godzin otwarcia funkcjonowania tego przedszkola i taka możliwość daje działanie, które poprzedzone musi być likwidacją tej struktury, która aktualnie obowiązuje i funkcjonuje.
Jakieś uciążliwości z tego powodu praktycznie żadne natomiast korzyści jak najbardziej, ale dla rodziców zupełnie nic nie zmienia się, natomiast z punktu widzenia zarządzania i funkcjonalności jest to rozwiązanie lepsze, jakiekolwiek zastępstwa, czy też inne sprawy związane z chorobą dokształcaniem itd. Należą w gestii dyrektora, który dysponuje szerszym personelem pedagogicznym, dziękuję.
Przew. Rady – czy jeszcze jest jakaś potrzeba wyjaśnienia czegoś w związku z tą uchwałą nie widzę przystępujemy do głosowania.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
8.UCHWAŁA NR IV/38/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: uchwalenia Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Łanach Wielkich
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały. -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
9.UCHWAŁA NR IV/39/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze oraz trybu pobierania tych opłat
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
10.UCHWAŁA NR IV/40/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia porozumienia z Województwem Śląskim w sprawie przyjęcia do realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice, powierzonego przez Marszałka- Budowa chodnika w Bargłówce przy ul. Raciborskiej na odcinku od posesji Nr 2 do ul. Przedszkolnej
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
11.UCHWAŁA NR IV/41/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia porozumienia z Województwem Śląskim w sprawie przyjęcia do realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice, powierzonego przez Marszałka – ’Zmiana organizacji ruchu dla przystanków przy drodze wojewódzkiej 919 – ul. Raciborska w Trachach
Przew. Rady -czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
12.UCHWAŁA NR IV/42/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia umowy z Powiatem Gliwickim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania na drodze powiatowej na terenie Gminy Sośnicowice – remont nawierzchni drogi powiatowej S 2916 Sośnicowice-Smolnica
Przew. Rady -czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośnier. Staneczek
13.UCHWAŁA NR IV/43/2007 z dnia 28.02.2007 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia umowy z Województwem Śląskim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania przy drodze wojewódzkiej na terenie Gminy Sośnicowice- Budowa chodnika w Trachach na odcinku od RSP do wiaduktu
Przew. Rady – czy ktoś pragnie zabrać głos, nie widzę.
Kto z radnych jest za przyjęciem uchwały -15 głosów za. Rada przyjęła uchwałę jednogłośniePrzew. Rady – czy jeszcze są jakieś uchwały.
r.Staneczek – to wszystkie uchwały.
Przew. Rady – w takim razie proszę o przedstawienie wniosków, jeżeli takie są.
r.Waliczek – Komisja uchwał i wniosków ma dwa wnioski przedstawione na Komisji Budżetowej.
Przew. Rady – Proszę bardzo o odczytanie.
r.Waliczek – Pierwszy wniosek. Komisja Budżetowa wnioskuje o podniesienie ryczałtu sołtysom i przewodniczącej naszej gminy o 50 zł miesięcznie. Czytać drugi?
Przew. Rady – Nie. Przegłosujemy najpierw. Czy wniosek jest zrozumiały dla wszystkich radnych. Przystępujemy do głosowania. Kto jest za wnioskiem w sprawie podniesienia ryczałtu dla przewodniczącej rady miejskiej mieszkańców i sołtysów w naszej gminie. Proszę o podniesienie ręki. Dziękuję. Wniosek został przyjęty jednogłośnie. Proszę o odczytanie drugiego.
r.Waliczek – Wniosek drugi. Komisja Budżetowa proponuje zwiększyć dotacje dla rad sołeckich naszej gminy z przeznaczeniem na cele porządkowe w obrębie sołectw, co do wysokości dotacji proponuje się, aby zostały one określone w oparciu o konsultacje z radnymi sołeckimi.
Przew. Rady – Dziękuję bardzo, rozumiem, że i dla rady mieszkańców również, tak?
r.Waliczek – oczywiście.
Przew. Rady – Tak pan Burmistrz ma jakieś zastrzeżenia, uwagi, proszę.
Burmistrz Jakubek – Może nie do końca literalnie bym widział ten zapis, że zgodnie z tym zapotrzebowaniem – zgodnie z możliwościami.
Przew. Rady – Tak zapotrzebowanie jest na pewno dużo większe.
r.Waliczek – Komisja Budżetowa proponuje zwiększyć dotacje dla rad sołeckich i rady miasta naszej gminy z przeznaczeniem na cele porządkowe w obrębie sołectw zgodnie z możliwościami.
Przew. Rady – Dla rady mieszkańców, tak?
r.Waliczek – Tak.
Przew. Rady – Czy wniosek jest zrozumiały. Przystępujemy do głosowania, kto jest za przyjęciem wniosku. Dziękuję, wniosek został przyjęty jednogłośnie. Wniosków też nie ma? Dziękuję bardzo. Przechodzimy zatem do pkt.10 Interpelacje, wolne wnioski i zapytania.
Interpelacje nie wpłynęły, czy są jakieś? Czy ktoś z radnych zamierza zabrać głos w tym punkcie? Pani radna Hosz tak, pani radna Tischbierek, z gości ktoś zamierza zabrać głos, bardzo proszę pan sołtys Goldman tak, czy jeszcze ktoś? Dziękuję bardzo w takim razie proszę panią Hosz o zajęcie, zabranie głosu.r.Hosz – Szanowna rado, panie Burmistrzu, ja z taką prośbą żeby interweniować w sprawie nawierzchni drogi na ul.Raciborskiej gdzieś mniej więcej od państwa Folwarcznych aż po tutaj stawy. Ponieważ ta nawierzchnia to jest właściwie jedna dziura na drugiej dziurze i widać już podkład pod ulicą. Te dziury są coraz większe i potem następny kawałek drogi to byłby od boiska gdzieś do końca Sośnicowic. Te dziury naprawdę zagrażają w tej chwili już bezpieczeństwu tym bardziej jeszcze jak jest woda, jest deszcz. Po prostu nie widać, są to pułapki na tych ulicach. Dziękuję bardzo.
Przew. Rady – Dziękuję bardzo. Proszę radna Tischbierek.
r.Tischbierek – No ja również w sprawie drogi, ta droga która była niedawno robiona 919 biegnąca przez las w tej chwili przez kopalnie kruszywa koło Raciborza jest tak rozjeżdżona, że ona się po prostu rozchodzi. Bardzo bym prosiła o interwencję wiem, że ona się można robić pomiary wagowe na trasie, więc może oni by zrobili, bo ta droga rzeczywiście już z tej strony, z której oni wyjeżdżają tymi pełnymi ciężarówkami się po prostu rozjeżdża już są dziury po prostu w tej drodze. Także bardzo bym prosiła, jeżeli jest jakaś możliwość to chodzi też o tą drugą stronę drogi, która biegnie przez Bargłówkę w stronę Rud. Tam jak się idzie już do końca naszej gminy i dalej pobocze nie jest utwardzone, więc ona normalnie siada, te ciężarówki tak haratają strasznie tą drogę. Ja akurat czasami nią idę, więc ani nie ma gdzie uciec w tej chwili, bo całe pobocze jest jedną wielką koleiną. Bardzo dziękuję. Może by trzeba było jakieś porozumienie z gminą kuźnia raciborska i razem wystąpić, nie wiem czy jest taka możliwość tak jak przy budowie autostrad, że ta kopalnia by musiała po prostu część jakoś finansowo zabezpieczyć za uszkodzenia drogi, bo wiem, że autostrady musiały płacić. Dziękuję.
Przew. Rady – Dziękuję bardzo. Proszę pana sołtysa Goldmana.
s.Goldman – Szanowni radni, szanowni burmistrzowie, jest problem odnośnie też nieszczęsnej drogi , porobiły się straszne koleiny na poboczach, które na łukach zagrażają bezpieczeństwu, można wpaść w taką dziurę i dojdzie do wypadku. Jedna sprawa, druga sprawa odnośnie zwierzyny łownej, dotyczy to paru osób rolników, krowy już mało, kto z rolników posiada niemniej na moim są jeszcze dwie osoby. Dziki wyrządzają potężne szkody na pastwiskach, jest to pewien problem, powinni łowczy pilnować, nie wiem czy to stado jest za duże czy te dziki nie są na tyle dokarmiane, będzie w pewnym momencie poważny problem, bo niedługo wiosna i rolnicy zaczną się tego czepiać. Dziękuje bardzo.
Przew. Rady – Dziękuje bardzo. Proszę o odpowiedzi na dzień dzisiejszy.
Burmistrz Jakubek – Znaczy się zapisałem sobie te uwagi. Będziemy interweniowali. Podejrzewam, że jeszcze nie jest zatwierdzony plan wydatków na drogach wojewódzkich i stąd nie widać ekip, które by usuwały te dziury. Moje przypuszczenie bierze się stąd, że właśnie wczoraj czy przedwczoraj rozmawiałem w sprawie dotyczącej Sierakowic i właśnie taką odpowiedź uzyskałem, że jeszcze taki plan wydatków nie jest zatwierdzony. Natomiast no martwią te pobocza, koleiny, bo to rzeczywiście jest zagrożenie i kolejna sprawa, szkody wyrządzone przez dziki. Będziemy we właściwym kole łowieckim interweniowali. Dziękuję.
Przew. Rady – Dziękuje bardzo. Zanim przejdziemy do ostatniego punktu – zakończenie. Pozwolę sobie przeczytać list gratulacyjny w związku z nowa siedzibą, jaką zyskało przedszkole w Łanach Wielkich. Na ręce pani dyrektor przedszkola pani dyrektor delegatury Urszula Kałużny przesłała list gratulacyjny. „Pani dyrektor, dzieci i rodzice gminnego przedszkola w Łanach Wielkich. Uroczyste otwarcie nowego przedszkola jest wydarzeniem szczególnym i doniosłym dla całej społeczności gminy. Z tej okazji składam najserdeczniejsze podziękowania Burmistrzowi, Radzie gminy Sośnicowice oraz wszystkim, którzy aktywnie włączyli się w realizację tego przedsięwzięcia. Pani dyrektor gratuluję dotychczasowych osiągnięć pedagogicznych owocujących dobrym wychowaniem i przygotowaniem dzieci do osiągania sukcesów w życiu. Dzieciom życzę codziennej radości i satysfakcji z uczęszczania do przedszkola, dbajcie o jego dobre imię a wspomnienia lat spędzonych w tym drugim domu niech będą zawsze serdeczne i miłe.” Także do wiadomości wszystkich radnych, jeszcze mam na koniec, że tak powiem przypomnienie dla wszystkich radnych do końca marca wszyscy musimy złożyć oświadczenia. Termin się zmienił, dotychczasowy termin to był 30 kwiecień i tam przepisy się zmieniły także bardzo proszę o dopilnowanie tego terminu nawet jeżeli ktoś nie zdąży rozliczyć się z urzędem skarbowym i nie będzie mógł dołączyć ksero ze swoich pitów które się oddaje. To ewentualnie to można dołączyć później ale samo oświadczenie majątkowe musi wpłynąć do biura rady na dzień 31 marzec. I to są takie moje uwagi, jeszcze raz proszę bo ostatnio ciężko było z tym, ale zdążyliśmy. Nasz program się wyczerpał ogłaszam zakończenie obrad IV kadencji Rady Miejskiej. Dziękuję bardzo wszystkim. Dowidzenia.
Protokółowała
Insp. ds. obsługi RM – Hippe