PROTOKÓŁ NR XVIII/2008 z 14.11.2008
PROTOKÓŁ NR XVIII/2008
z sesji Rady Miejskiej w Sośnicowicach
z dnia 14.11.2008
Przew. Rady: otwieram XVIII sesję Rady Miejskiej w Sośnicowicach V kadencji. Stwierdzam iż na ogólną liczbę radnych 15 w sesji bierze udział 11 radnych, a więc Rada może podejmować prawomocne decyzje.
Proponowany porządek obrad dzisiejszej sesji przedstawia się następująco:
1. Otwarcie sesji i stwierdzenie jej prawomocności
2. Przyjęcie porządku obrad
3. Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji
4. Powołanie Komisji Skrutacyjnej
5. Zmiany w budżecie gminy Sośnicowice na rok 2008
6. Realizacja art. 37 § 1pkt. 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym dot. renty planistycznej:
- informacja o zgłoszonych żądaniach
- informacja o wydanych decyzjach
7. Informacja o stanie mienia komunalnego
8. Przedstawienie projektu budżetu i planu zadań remontowych i inwestycyjnych na rok 2009
9. Uzasadnienie zwiększenia wysokości stawek opłat za dostarczanie wody , odprowadzanie ścieków
i stawek za pozostałe odpady komunalne
10. Przyjęcie uchwał
11. Interpelacje, wolne wnioski i zapytania
12. Odpowiedzi na interpelacje wnioski i zapytania
13. Zakończenie obrad
Przew. Rady przechodząc do punktu 2 -zapytała radnych czy mają jakieś uwagi co do porządku obrad sesji, uwag nie zgłoszono, następnie porządek obrad poddano pod głosowanie, wszyscy radni głosowali
za przyjęciem porządku obrad w brzmieniu przedstawionym wcześniej
Pkt. 3 – Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej sesji. Przewodnicząca Rady stwierdziła, że Protokół znajdował się w biurze Rady jak również znajduje się w prezydium czy do zapisu protokołu z poprzedniej sesji będą uwagi, – nie widzę- przystępujemy do głosowania, kto z Radnych jest za przyjęciem protokołu z obrad poprzedniej sesji, proszę o podniesienie ręki do góry dziękuję , protokół został przyjęty jednogłośnie (11 radnych za).
Pkt. 4 – Powołanie Komisji Skrutacyjnej do pracy w komisji Przewodnicząca Rady poprosiła Radnych:
radnego - Heinricha W.
radnego - Michalika W.
radnego - Koczego J. .
Dziękuje proszę zająć odpowiednie miejsca. Przypominam komisja liczy głosy, protokołuje i podpisane protokoły i oddaje do dokumentacji.
Przew. Rady -przechodząc do pkt 5 -Zmiany w planie zadań i budżecie gminy Sośnicowice na rok 2008 poprosiła
o zabranie głosu Pana Burmistrza Skorupę.
Z-ca Burmistrza Skorupa- przedstawił zmiany w planie zadań inwestycyjnym i remontowym na rok 2008 w następującej kolejności:
- w miejsce " Dokumentacji technicznej mostu wprowadzamy zmianę na :" Ekspertyzę stanu technicznego mostu w ciągu ulicy Marcina w Kozłowie" , kwotę 50 tyś zł zmniejszamy do 25 tyś bo tyle będzie ona kosztować
- do zadania dowożenie uczniów do szkół – konkretnie do zadania “Zakup autobusu” udział własny Gminy zwiększamy o 4 tyś zł
Jednocześnie przyjmujemy zmiany jeszcze w WPI na 2008-2011. Wprowadzamy tutaj następujące zadania:
- skreślamy zapisy dot. budynku w Kozłowie dlatego, że póki co możemy składać tylko jeden wniosek do PROW i wiadomo tym wnioskiem jest budynek w Łanach , dopisujemy też drogi, które chcielibyśmy realizować ze środków Min. Spraw Wewnętrznych a więc:
- remont nawierzchni drogi powiatowej Sośnicowice-Gliwice,
- budowa drogi gminnej w Sośnicowicach, włączenie drogi Gimnazjalnej do drogi powiatowej
- remont nawierzchni drogi gminnej Smolnica – Gliwice
Przew. Rady – po wystąpieniu Z-cy Burmistrza zadała pytanie radnym , czy mają uwagi ,pytania do pana Burmistrza Skorupy ,pytań nie było, oddała więc głos panu Skarbnikowi
Skarbnik Gminy – zmian tym razem nie jest wiele , ja o nich mówiłem na komisjach, w związku z tym powiem o jednej o której nie mówiłem, w związku z przystąpieniem do realizacji przez Gminę Sośnicowice Programu Finansowego przez Urząd Marszałkowski, “Nauczymy się więcej” program na lata 2008-2009 – Zespół Ekonomiki wyliczył proporcje dla tego zadania na te lata jeśli chodzi o wydatki no i spodziewane dochody. Te dwie kwoty na 2008 rok po dochodach i po wydatkach dopisane zostają do tych propozycji o których mówiłem na komisjach w wysokości 54.180 zł
Przew. Rady – po wystąpieniu Skarbnika zadała pytanie radnym , czy mają uwagi ,pytania do pana Skarbnika ,pytań nie było, – przeszła do- pkt 6. Realizacja art. 37 § 1pkt. 8 ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym dot. renty planistycznej:
- informacja o zgłoszonych żądaniach
- informacja o wydanych decyzjach
, poprosiła Pana Burmistrza Jakubka o zabranie głosu
Burmistrz Jakubek – informację niniejszą przedstawi Z-ca Burmistrza p. J. Skorupa
Z-ca Burmistrza -Powiedział że, w myśl art. 37 ust. 8 USTAWY z dnia 27 marca 2003 r.o planowaniu i zagospodarowaniu Wójt, burmistrz albo prezydent miasta przedstawia okresowo – odpowiednio do potrzeb, lecz co najmniej raz w roku – na sesji rady gminy informację o zgłoszonych żądaniach, o dokonaniu wykupu , wypłaceniu odszkodowania lub zamiany i wydanych decyzjach administracyjnych ustalających wysokość opłaty planistycznej w związku ze zmianą planu zagospodarowania przestrzennego.
Na informację tę składają się dane o wpływach z tytułu opłaty planistycznej a także ewentualnych żądaniach zgłoszonych w związku z uchwaleniem planu zagospodarowania przestrzennego. Jest to informacja za rok 2008.Na przestrzeni tego ostatniego roku przeprowadzono:
17 postępowań administracyjnych – wydano 17 decyzji w tym 6 decyzji było ustalających jednorazową opłatę z tytułu wzrostu wartości nieruchomości, w związku ze zbyciem nieruchomości przed upływem 5-ciu lat od uchwalenia planu zagospodarowania przestrzennego. Na podstawie wydanych decyzji do budżetu gminy powinna wpłynąć z kwota – 165.342 zł. Faktycznie wpłynęła kwota 145 tyś zł dotyczy to opłat naliczonych w 4 wydanych decyzjach w roku 2008 – 1 decyzja o naliczeniu opłaty jest stosunkowo świeża w kwocie 11. 220 zł .Strona przyjęła ją i w najbliższym czasie uiści opłatę. Natomiast w 1 przypadku w którym naliczono opłatę w wysokości 8.274,60 zł było odwołanie od tej decyzji i jest w tej sprawie prowadzone postępowanie odwoławcze w SKO. Tak więc 6 decyzji było ustalające opłaty i 11 decyzji umarzających postępowanie dlatego, że nie stwierdzono wzrostu wartości zbywanych nieruchomości. Chciałem jeszcze dodać jedną informację że w trakcie postępowania odwoławczego – jest decyzja z 2007 r – było to naliczenie opłaty planistycznej w wysokości 42.888 zł w tej chwili ta sprawa jest w sądzie i czekamy na rozstrzygnięcie. W związku z uchwaleniem planu nie wniesiono żadnych roszczeń ani żądań pod adresem gminy.
Przew. Rady kolejny raz zadała pytanie radnym – czy mają pytania do Pana Burmistrza, pytań nie było
Przew. Rady – przeszła do- pkt 7 Informacja o stanie mienia komunalnego
Z-ca Burmistrz -informację o stanie mienia komunalnego sporządza się zgodnie z wymogami art. 180 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych oraz art. 52 ustawy o samorządzie gminnym oraz Informacja o stanie mienia komunalnego, powinna zawierać:
1) dane dotyczące przysługujących jednostce samorządu terytorialnego praw własności;
2) dane dotyczące:
a) innych niż własność praw majątkowych, w tym w szczególności o ograniczonych prawach
rzeczowych, użytkowaniu wieczystym, wierzytelnościach, udziałach w spółkach, akcjach,
b) posiadania;
3) dane o zmianach w stanie mienia komunalnego, w zakresie określonym w pkt 1 i 2, od dnia
złożenia poprzedniej informacji;
4) dane o dochodach uzyskanych z tytułu wykonywania prawa własności i innych praw
majątkowych oraz z wykonywania posiadania;
5) inne dane i informacje o zdarzeniach mających wpływ na stan mienia komunalnego.
Projekt uchwały budżetowej wraz z objaśnieniami oraz prognozę i informację, o stanie mienia komunalnego przedstawia się:
1) regionalnej izbie obrachunkowej – celem zaopiniowania,
2) organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego
- do dnia 15 listopada roku poprzedzającego rok budżetowy.
Informacja ta jest sporządzona na dzień 7.11.2008 – stanowi ona załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 114/2008 z dnia 14.11.2008 w sprawie projektu uchwały budżetowej gminy Sośnicowice na rok 2009 wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego – zał. Nr 2 )
Przew. Rady kolejny raz zadała pytanie radnym – czy mają pytania do Pana Burmistrza, pytań nie było, przeszła do kolejnego punktu porządku obrad 8. Przedstawienie projektu budżetu i planu zadań remontowych i inwestycyjnych na rok 2009, głos zabrał Z-ca Burmistrza
Z-ca Burmistrza – przedstawił Plan zadań inwestycyjnych i remontowych na rok 2009 stanowiący załącznik Nr 6 do Zarządzenia Nr 114/2008 z dnia 14.11.2008 w sprawie projektu uchwały budżetowej gminy Sośnicowice na rok 2009 wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego
Przew. Rady zadała pytanie radnym – czy mają pytania do Pana Burmistrza, pytań nie było, głos zabrał Skarbnik Gminy
Skarbnik – projekt uchwały budżetowej jest takim dokumentem pełnym z 12-toma załącznikami z których jeden przedstawił pan Burmistrz, w związku z czym ja przeczytam projekt samej uchwały budżetowej na rok 2009 stanowiący załącznik do Zarządzenia Nr 114/2008 z dnia 14.11.2008 w sprawie projektu uchwały budżetowej gminy Sośnicowice na rok 2009 wraz z objaśnieniami oraz informacją o stanie mienia komunalnego,
Przew. Rady zadała pytanie radnym – czy mają pytania do Skarbnika , pytań nie było,
Przew. Rady kontynuując porządek obrad przeszła do pkt. 9.Uzasadnienie zwiększenia wysokości stawek opłat za dostarczanie wody , odprowadzanie ścieków i stawek za pozostałe odpady komunalne, głos zabrał Dyrektor ZGKiM
Dyrektor Sawczuk – zaczął od nieczystości stałych, przedstawił kalkulację porównawczą. Koszty można pogrupować na takie cztery działy w tym:
- obsługa
- koszty eksploatacyjne samochodów
- koszty składowania
- koszty odzysku surowców wtórnych na składowisku
Do kosztów obsługi w tej kalkulacji doszła nowa pozycja
- dodatek specjalny w przeliczeniu na stawkę godzinową to 0,29 zł – wynika to z warunków pracy, zgodnie z przepisami musieliśmy to wprowadzić. W tej pozycji oprócz płac kierowcy , dwóch pracowników obsługi, wchodzą również wszelkiego rodzaju środki BHP, odzież.
- w kosztach eksploatacyjnych samochodu , mamy koszty oleju napędowego, silnikowego, hydraulicznego, przekładniowego, również remonty samochodów
- koszty składowania tj. monitoringu w skali roku to ponad 21 tyś , zagęszczanie i wyrównanie 9,500 zł wywóz odcieków ze składowiska 6.000 zł . Prace porządkowe na składowisku 5.700 zł, opłata za korzystanie ze środowiska 169.400 zł. W roku poprzednim wynosiła 127.050 zł bierze się to stąd że opłata za składowanie w tym roku wynosi 75 zł za tonę w przyszłym roku wzrasta do 100 zł/t i nie ukrywam że ona nadal będzie wzrastać .Stąd o ile proponowana cena wzrostu z 6,5 zł na 8,00 zł , to jest 23,2 % , to wzrost opłat za składowanie tj. ponad 33 %.
Na te 8 zł składa się : 2,20 zł obsługa
1,03 zł koszty eksploatacji samochodu
3,87 zł koszty składowania
0,96 zł odzysk surowców wtórnych
Zawsze jesteście zainteresowani jak to się kształtuje w sąsiednich gminach, poziom jest od 12 zł za jeden pojemnik w górę, mogę odpowiedzieć teraz na pytania nim przejdę do wody jeżeli będą, jeszcze powiem iż w zeszłym roku za odpady pochodzenia roślinnego za worek było 2,50 zł i ta stawka wzrasta do 3,50 zł
Przew. Rady czy są pytania
r. Guzik – na czym polega monitoring składowiska
Dyr. Sawczuk – to jest badanie gazów , badanie odcieków, badanie poziomu osiadania, badanie w piezometrach poza terenem składowiska, przeprowadza te badania Ośrodek Badań i Kontroli Środowiska, jest to obligatoryjne, tak nakazuje ustawa o ochronie środowiska.
Przew. Rady zapytała czy jeszcze ktoś zabierze głos, pytań więcej j nie było
Dyr. Sawczuk – druga uchwała dotyczy ustalenia tarył na dostarczanie wody i odprowadzanie ścieków, dotychczasowa cena to było 2,50 za wodę i za ścieki 5 zł z tego mieszkańcy płacili 2,75 zł natomiast dopłata Gminy wynosiła 2,25 zł. Nowa stawka dla wody tj. 2,80, dla ścieków 5,30 zł z czego 3,05 zł płacą mieszkańcy : 2,25 dopłata. Kalkulacja została sporządzona i radni otrzymali ją, składa się na nią : wynagrodzenie, energia elektryczna, różnego rodzaju materiały niezbędne do utrzymania instalacji, również zakupy środków odkażania wody, oraz opłata za korzystanie ze środowiska, podatki i opłaty, koszty BHP itd. oraz badania wody. Te same pozycje są przy kanalizacji i dochodzą jeszcze materiały, worki, polielektrolit, badanie odcieków, to tak w skrócie, jeżeli są pytania to chętnie odpowiem.
Przew. Rady zapytała radnych czy zechcą zadawać pytania
r. Przybyła – pan dyrektor nie podał ceny ścieków wywożonych beczką
Dyr. Sawczuk – pozostały na poziomie dotychczasowym czyli 23 zł/m3
Przew. Rady czy jeszcze będą pytania, nie ma , ogłaszam 10 min. przerwę
PO PRZERWIE
Przew. Rady – przechodzimy do pkt. 10 Przyjęcie uchwał , proszę Komisję Uchwał i Wniosków o kolejne przedstawienie uchwał i wniosków z nimi związanych.
Komisja Uchwał i Wniosków
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 177/2008 w sprawie: zmiany budżetu gminy Sośnicowice na rok 2008
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr : zmiany budżetu gminy Sośnicowice na rok 2008-
11 radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Jednogłośnie została uchwała przyjęta przez Radę.
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/178/2008 w sprawie: ustalenia regulaminu wynagradzania, nagród i przyznawania dodatków dla nauczycieli wszystkich szczebli awansu zawodowego zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i świetlicach szkolnych prowadzonych przez Gminę Sośnicowice.
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr :ustalenia regulaminu wynagradzania, nagród i przyznawania dodatków dla nauczycieli wszystkich szczebli awansu zawodowego zatrudnionych w szkołach, przedszkolach i świetlicach szkolnych prowadzonych przez Gminę Sośnicowice
11- radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/179/2008 w sprawie: uchwalenia programu zdrowotnego pod nazwą "Program profilaktyczno -edukacyjny w placówkach oświatowych na 2009 r. prowadzonych przez Gminę Sośnicowice .
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr :uchwalenia programu zdrowotnego pod nazwą "Program profilaktyczno -edukacyjny w placówkach oświatowych na 2009 r. prowadzonych przez Gminę Sośnicowice .
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę.
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 180/2008 w sprawie: Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2009
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr : Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2009
11-radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/181/2008 w sprawie: określenia opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych (ZGKiM)
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: określenia opłat za usuwanie i unieszkodliwianie odpadów komunalnych (ZGKiM)
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/182/2008 w sprawie: dopłaty dla grupy taryfowej odbiorców wody dostarczanej przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Gliwicach (Smolnica i Kozłów)
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: dopłaty dla grupy taryfowej odbiorców wody dostarczanej przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Gliwicach (Smolnica i Kozłów)
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/183 /2008 w sprawie: dopłaty dla grupy taryfowej dostawców ścieków komunalnych oczyszczonych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Gliwicach (Smolnica i Sośnicowice)
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: dopłaty dla grupy taryfowej dostawców ścieków komunalnych oczyszczonych przez Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. w Gliwicach (Smolnica i Sośnicowice)
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 184/2008 w sprawie: zatwierdzenia działań w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi na rok 2009
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zatwierdzenia działań w zakresie wychowania w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi na rok 2009
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę
Stanowisko Przew. Komisji Rewizyjnej
r. Guzik -Komisja Rewizyjna zapoznała się z zarzutami zawartymi w skardze, oraz z materiałami posiadanymi przez Urząd Miejski, jak również wsłuchała pracowników urzędu i Burmistrza, oraz państwa Brygidę i Gerarda Goik.
W wyniku przeprowadzonych czynności ustalono, że:
W dniu 17 sierpnia 2006 r. p. p. Brygidy i Gerarda Goik złożyli wniosek o kupno części działki przyległej do posiadanej nieruchomości należącej do gminy. Dnia 30 sierpnia 2006 r. została udzielona informacja o możliwości sprzedaży gruntu gminnego była ona jednak przedwczesna nie poprzedzona analizą stanu faktycznego i prawnego. Następnie wszczęto procedurę wznowienia granic istniejącej działki w celu dokonania jej podziału. Po zakończeniu w dniu 24 lipca 2007 r. postępowania w sprawie wznowienia granic, dokonano analizy stanu prawnego i faktycznego przedmiotowej działki oraz oględzin w terenie. Analiza wykazała , że sprzedaż części działki w celu poprawy warunków zagospodarowania w drodze bezprzetargowej jest nie możliwa, ponieważ istniejąca działka zarówno w całości jak i po dokonaniu jej podziału może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, a wówczas jej sprzedaż musi nastąpić w drodze przetargu. Udzielono w dniu 7 marca 2008 r. odpowiedzi pismem RGG/7224/57/06/07/08, że odstępuję się od możliwości sprzedaży części działki nr 407/29.Na wniosek zainteresowanych z dnia 19 marca 2008 r. skierowano do nich pisemne uzasadnienie RGG/7224/57/06/07/08 z dnia 22 kwietnia 2008 r. odmowy sprzedaży wymienionej działki Po otrzymaniu tego pisma zainteresowani złożyli skargę na działalność Zastępcy Burmistrza w dniu 30 czerwca 2008 r. Otrzymali na nią odpowiedź pismem z dnia 24 lipca 2008 r. znak ROiSO-0561/5/08 w którym przetoczono przepis ustawy o gospodarce nieruchomościami który musi być spełniony by można było zbyć cześć działki gminnej na poprawcę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej.
Reasumując udzielona przez Burmistrza miasta informacja o przeszkodach w możliwości zbycia części działki gminnej na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej była jednoznaczna i wystarczająca. Udzielono jej na podstawie art.37 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (Dz. U. z 2004 r. Nr 261,poz. 2603 z późn. zm.) który określa przesłanki jakie muszą być spełnione aby mogła być dokonana sprzedaż działki gminnej na poprawę warunków zagospodarowania działki przyległej. Jest to możliwe wyłącznie wtedy gdy działka, która ma być nabyta nie może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość. Przedmiotowa natomiast działka gminy może być zagospodarowana jako odrębna nieruchomość i nie może zostać sprzedana w celu poprawy zagospodarowania sąsiedniej nieruchomości w drodze bezprzetargowej.
Stanowisko Komisji Rewizyjnej w sprawie: skargi p. Brygidy i Gerarda Goik na działalność Burmistrza. Komisja Rewizyjna po zbadaniu zasadności zarzutów przedstawionych w skardze, ustaliła następujące stanowiska.
Uznać skargę p. Brygidy i Gerarda Goik na działalność Burmistrza za bezzasadną.
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 185/2008 w sprawie: rozpatrzenia skargi p. Brygidy i Gerarda Goik na działalność Burmistrza
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: rozpatrzenia skargi p. B. i G. Goik na działalność Burmistrza
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały,
Uchwała została jednogłośnie przyjęta przez Radę
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 186/2008 w sprawie: wzoru deklaracji i informacji podatkowych oraz wzoru informacji o nieruchomościach
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: wzoru deklaracji i informacji podatkowych oraz wzoru informacji o nieruchomościach
11- -radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę przy dwóch głosach wstrzymujących się
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 187/2008 w sprawie: nadania nazwy ulicy
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: nadania nazwy ulicy (Arki Bożka)
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 188/2008 w sprawie : przystąpienia Gminy Sośnicowice do Fundacji Lokalna Grupa Działania “Spichlerz Górnego Śląska”
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: przystąpienia Gminy Sośnicowice do Fundacji Lokalna Grupa Działania “Spichlerz Górnego Śląska”
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 189/2008 w sprawie:" Planu Gospodarki Odpadami Miasta i Gminy Sośnicowice"
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr:" Planu Gospodarki Odpadami Miasta i Gminy Sośnicowice"
11- radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 190/2008 w sprawie: zwolnienie od opłaty zgłoszenia o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zwolnienie od opłaty zgłoszenia o dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 191/2008 w sprawie: zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zatwierdzenie taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków
11- radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 192/2008 w sprawie: dopłaty dla grupy taryfowej dostawców ścieków komunalnych oczyszczonych przez ZGKiM w Sośnicowicach
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: dopłaty dla grupy taryfowej dostawców ścieków komunalnych oczyszczonych przez ZGKiM w Sośnicowicach
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 193/2008 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia umowy z Powiatem Gliwickim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania na drodze powiatowej na terenie Gminy Sośnicowice
(" Remont nawierzchni drogi powiatowej nr 2991S Sośnicowice-Gliwice – etap I wraz z budową chodnika w ciągu tej drogi")
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do zawarcia umowy z Powiatem Gliwickim na pomoc finansową gminy w realizacji zadania na drodze powiatowej na terenie Gminy Sośnicowice
11- radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 194/2008 w sprawie: nieodpłatnego nabycia z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnej Oddział Terenowy w Opolu do gminnego zasobu nieruchomości działki nr 20 o powierzchni 1,1740 ha z przeznaczeniem na gminną drogę publiczną (Rachowice)
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: nieodpłatnego nabycia z zasobów Agencji Nieruchomości Rolnej Oddział Terenowy w Opolu do gminnego zasobu nieruchomości działki nr 20 o powierzchni 1,1740 ha z przeznaczeniem na gminną drogę publiczną (Rachowice)
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 195/2008 w sprawie: zatwierdzenia projektu pod tytułem “Nauczymy się więcej”
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: zatwierdzenia projektu pod tytułem “Nauczymy się więcej”
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek
Uchwała Nr XVIII/ 196/2008 w sprawie: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do ustanowienia zabezpieczenia w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji projektu “e-Urząd w Sośnicowicach – Budowa elektronicznej platformy usług administracji publicznej wraz z systemem elektronicznego obiegu dokumentów”
Przew. Rady – czy są pytania, nie widzę
Kto jest za przyjęciem uchwały w spr: upoważnienia Burmistrza Sośnicowic do ustanowienia zabezpieczenia w formie weksla in blanco wraz z deklaracją wekslową jako zabezpieczenia prawidłowej realizacji projektu “e-Urząd w Sośnicowicach – Budowa elektronicznej platformy usług administracji publicznej wraz z systemem elektronicznego obiegu dokumentów”
11 – radnych głosowało za przyjęciem uchwały
Uchwała została przyjęta przez Radę jednogłośnie
r. Staneczek – to wszystkie uchwały jakie wpłynęły do Komisji,
Przew. Rady zapytała czy są wnioski , żadne wnioski nie zostały zgłoszone
Przew. Rady przeszła do kolejnego punktu porządku obrad 11 – Wolne wnioski interpelacje i zapytania, do zabrania głosu zgłosili się:
radna Tischbierek
radny Przybyła
radna Waliczek
radny Heinrich
r. Tischbierek zadała dwa pytania
Pierwsze pytanie dotyczyło dróg, mianowicie zostały zamalowane żółtą farbą dziury na drogach, czy to ma oznaczać, iż zostały w ten sposób zaznaczone jako ostrzeżenie, czy też jeszcze w tym roku zostaną zalepione, czy będzie to czekało do wiosny
Drugie pytanie dot. odśnieżania, ponieważ zbliża się okres zimowy. Radna chciała uzyskać informację od pana dyr. Sawczuka, czy istnieje nadal możliwość prywatnego zlecenia odśnieżania, jaka jest stawka za taką usługę za 1mb i czy ul. Pod Lasem będzie odśnieżana, ponieważ tam mieszkają już 3 rodziny
r. Przybyła zadał pytanie dot. kanalizacji Rachowice – Sierakowice , jak wszyscy wiedzą zadanie to nie będzie realizowane ponieważ nie otrzymaliśmy na to środków i Pan Burmistrz obiecał, że wyjedzie do jakiejś gminy gdzie skanalizowano całą gminę przy pomocy przydomowych oczyszczalni ścieków .Na ten temat chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej.
Następne pytanie dotyczyło ujęcia wody w Rachowicach- jak radni pamiętają ten teren został wykupiony przez prywatną osobę i okazało się, że wykupił wraz ze studnią, czy to zostało w jakiś sposób uregulowane
Kolejne pytanie to refleksja Pana radnego Przybyły, mianowicie dnia 13 listopada odbyło się posiedzenie dwóch komisji z dyrektorami szkół i przedszkoli, to spotkanie i utwierdziło mnie w tym że tego typu spotkania są nam naprawdę potrzebne. Ponieważ dowiedzieliśmy się dużo o ich pracy o ich problemach. Wiem że nie wszyscy patrzą na to przychylnym okiem na tego typu spotkania naszych Komisji . Pani Przewodnicząca wymaga od Przewodniczących Komisji jak dziś się dowiedziałem na druczku, żeby Przewodniczący powiedzieli z kim się spotykają w jakim temacie, kogo zaproszą, takie mają przedstawić Pani Przewodniczącej swoje plany i wtedy Pani Przewodnicząca albo wyrazi zgodę na to spotkanie albo nie wyrazi zgody.
Przypomnę tylko, że nie jest to naciąganie budżetu gminy, ponieważ mieliśmy już takie spotkania bez diet na tych spotkaniach bardzo dużo się dowiadujemy. W świetle tego spróbowałem wczoraj wrócić do naszego Statutu Gminy co na ten temat mówi i Statut który datuje się z dn. 5.12.2002 w Rozdz. III Regulaminu Pracy Rady Miejskiej w § 40 mówi o zwoływaniu posiedzenia Komisji Rady decyduje Przewodniczący Rady i na tym sie to kończy, w Rozdz. IV – Organy Rady w § 50 pkt. 1 jest zapis "Komisje odbywają posiedzenia zgodnie z potrzebami i rozpatrują sprawy należące do ich właściwości oraz podejmują rozstrzygnięcia, uchwalając opinie i wnioski. W pkt. 2 mamy zapis "Przewodnicząca Rady może w każdym czasie zlecić posiedzenie Komisji, a w § 52 czytamy – Przewodnicząca Komisji zwołuje posiedzenie Komisji ustala porządek dzienny, a w pkt. 3 czytamy, szczegółowe zasady działania a zwłaszcza odbywanie posiedzeń ustalają komisje we własnym zakresie.
Czyli albo ten nasz Statut jest trochę niedopracowany, albo jest sprzeczność w § 40 i w § 52. Przewodnicząca Rady zwołuje komisje wtedy kiedy uzna to za potrzebne, a Przewodnicząca Komisji zwołuje posiedzenie Komisji i ustala porządek obrad.
Ja to odczytuję w ten sposób że Przewodniczące poszczególnych Komisji mogą zwołać posiedzenie Komisji bez uzgodnienia z Przew. Rady, tak wg. Statutu to czytam i nie było dotychczas , a pracuję w tej Radzie już 18 lat żadnych takich zakłóceń i stąd troszeczkę się dziwię że Przewodniczące Komisji muszą otrzymać zgodę na ekstra druczku o którym w tym Statucie nie ma ani jednego słówka. Nie wiem czy to wywoła jakąś dyskusję, albo Pani Przewodnicząca wyjaśni skąd się wziął ten druczek, że Przewodniczące Komisji muszą się tak szczegółowo do tego przygotować i uzyskać zgodę skoro o tym nie pisze nasz Statut Gminy a dotychczas przez te wszystkie lata pracowaliśmy na tym Statucie, dziękuję
Przew. Rady udzieliła głosu r Waliczek
r. Waliczek zadała pytanie dot. drogi, konkretnie powiatowej, prosiła by wystosować pismo do ZDP celem wyznaczenia linii osi jezdni w miejscach takich szczególnie ostrych zakrętów na odcinku Sośnicowice-Brzezinka, szczególnie na wjeździe na autostradę i na zjeździe z autostrady i tam obok terenów PGR-u
Przew. Rady udzieliła głosu r. Heinrichowi
r. Heinrich poruszył sprawę dot. bariery na moście wzdłuż ul. Raciborskiej na włączeniu do ulicy Osiedlowej i prosił o doprowadzenie ich do stanu zgodnego z przepisami i bezpieczeństwem, co w tej sprawie zostało ustalone
Około 1,5 m-ca temu rozpoczęły sie prace związane z przebudową mostów oraz czyszczenie rowów wzdłuż ul. Raciborskiej, po ok. 1,5 tygodniu prace te zostały przerwane, wykopy niezabezpieczone. Na ul. Raciborskiej znajdują się znaki informujące o prowadzonych pracach o ograniczeniu prędkości, jednak od miesiąca nikogo tam nie ma i nic tam nie jest robione, chciałbym, żeby ktoś zainterweniował w tej sprawie. Zbliża się okres zimowy, jeżeli nam to jeszcze śnieg zasypie to może dojść do jakiegoś nieszczęśliwego wypadku.
r. Przew. Rady przeszła do kolejnego porządku obrad – 12- Odpowiedzi na wolne wnioski interpelacje i zapytania udzielając głosu panu Zastępcy Burmistrza
Z-ca Burmistrza rozpoczął odpowiedź od pytania r. Tischbierek, jest szansa że te zamalowane dziury będą załatane, jest podpisana umowa z wykonawcą, myślę że jak pogoda pozwoli w przyszłym tygodniu na te drogi wejdą.
Natomiast na drugie pytanie odpowie dyr. Sawczuk
Odpowiedział również na zapytanie r. Heinricha, jeżeli chodzi o te barierki na drodze 919, była tam wizja lokalna, rzeczywiście stwierdzono że ona jest zbyt niska, natomiast na dzień dzisiejszy nie mamy odpowiedzi Zarządu Dróg w tej sprawie.
Jeżeli chodzi o przebudowy wjazdów i czyszczenie rowów, dowiemy się skąd ta przerwa się wzięła
Kolejna odpowiedź dotyczyła pytania r. Przybyły- jeżeli chodzi o to kto jest właścicielem terenu na którym znajduje się ujęcie wody, tu właścicielem jest Gmina, osoba prywatna jest właścicielem terenu na którym jest część ochrony pośredniej tego ujęcia na tej działce, sprawa przekazania tej działki jeszcze nie została zakończona
Na kolejne pytania odpowiedzi udzielał pan Burmistrz
Burmistrz Jakubek – r. Przybyła – kanalizacja Rachowice-Sierakowice, zrobiliśmy rozpoznanie gdzie na terenie Polski funkcjonują w formie zorganizowanej i obejmującej większe obszary inne sposoby odprowadzania ścieków jak tradycyjna kanalizacja sanitarna. Znaleźliśmy w Gminie Rudniki tj. w województwie opolskim w kierunku na Wieluń. Tam przez kilka lat bodajże od 93 r zostało zabudowanych 180 przydomowych oczyszczalni ścieków i to zwróciło nam uwagę na to że warto podpatrzeć, warto się zainteresować w sytuacji gdy dla Rachowic i Sierakowic cena za ścieki wychodzi dosyć wysoka. Byliśmy w Gminie Rudniki na zaproszenie miejscowego Wójta, powoził nas po tej miejscowości, i jaka refleksja, ten teren objęty skanalizowaniem przydomowych oczyszczalni ścieków jest terenem o zabudowie rozproszonej dalece inna niż ta jaka jest w Rachowicach i Sierakowicach. Było to pierwsze takie zderzenie sytuacji z rodzaju trudnych, taki problem jaki my mamy jest problemem w skali krajowej, już nie tylko w woj. Śląskim, gdzie w tej masie wniosków tych którzy zabiegają o środki tylko 7 gmin dostało pieniądze. Koledzy z innych gmin wyszli z takiego założenia , że czekamy na rozdanie jakie będzie w latach 2013-2020, być może wcześniej pojawią się jakieś możliwości tradycyjnego finansowania z budżetu państwa, natomiast póki co nie podejmują tego nowego wyzwania. Ja wybieram się 20-21 listopada do Poznania na Ogólnopolską Konferencję dot. kanalizowania obszarów niezurbanizowanych, będą tam przedstawione najnowocześniejsze osiągnięcia w dziedzinie przydomowych oczyszczalni ścieków, systemy oczyszczania i zapewne będą podawane przykłady z innych obszarów w jakiś sposób jest to rozwiązane. Chcę tą wiedzę ugruntować a przede wszystkim posiąść bo żeby podjąć decyzję o uruchomieniu takiego programu przydomowych oczyszczalni ścieków w Rachowicach i Sierakowicach, ważne jest żeby jak najmniej błędów popełnić. Na komisjach poprzedzających tą sesję powiedziałem, że póki co zabezpieczamy środki z ewentualnego umorzenia z kanalizacji w Smolnicy na termomodernizację, kolektory słoneczne oraz pompy ciepła w Sierakowicach, bo jest to jeden z możliwych alternatywnych tematów wykorzystania tych środków. Natomiast jeżeli okaże się ,że dobrym rozwiązaniem są przydomowe oczyszczalnie ścieków w takiej zabudowie jaką my mamy wtedy w budżecie, który będzie podejmowany w grudniu, te środki będą przypisane do przydomowych oczyszczalni ścieków, tego typu rozwiązanie zostało uzgodnione z Woj. Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Z-ca Burmistrza odpowiedział jeszcze na pytanie r. Waliczek odnośnie linii na drodze, jest to uwaga jak najbardziej zasadna, wystąpimy do Zarządu Dróg Powiatowych
Przew. Rady udzieliła głosu Panu Dyr. Sawczukowi
Dyr. Sawczuk – jeżeli chodzi o odśnieżanie na prywatne zlecenie to jak najbardziej jest to możliwe. Jest wtedy przygotowana indywidualna kalkulacja . Generalnie mówiąc nie my ustalamy harmonogram odśnieżania to przygotowuje inspektor a Pan Burmistrz zatwierdza, my to realizujemy. Tam są przyjęte 3 kategorie dróg, określony czas jaki mamy do dyspozycji i staramy się to realizować. Natomiast jeżeli chodzi o ul. Leśną jest ona uwzględniona ale tylko jako przejazd główny.
Przew. Rady również zabrała głos odpowiadając na pytania r. Przybyły, nie wiem czemu akurat radny tak w imieniu Przewodniczących Komisji wystąpił i czemu tak wszystkich zbulwersował jakiś druczek, przecież to jest tylko usprawnienie pracy Komisji. Każdy Przewodniczący ma w teczce taki wniosek wpisuje datę podpisuje i składa w biurze Rady. Jeżeli chodzi o ustalenie terminu i wyrażenie zgody na komisję, ja też nie jestem pierwszą kadencję w tej Radzie i praktycznie od samego początku byłam albo Przewodniczącą Komisji albo Z-cą Przew. Komisji i nie zdarzyło mi się żebym zwołała Komisję bez powiadomienia Przewodniczącego Rady o terminie i o celu zwołania Komisji, jest to zresztą w Regulaminie Rady zawarte. To nie jest tak, że ja się nie zgadzam na jakieś wasze posiedzenie, może raz sie to zdarzyło kiedy trzeba było komisję zwołać dla zapoznania się z materiałami na sesję i terminy się nałożyły. Ponadto chciałam przypomnieć, iż myśmy powołali 3 komisje tematyczne. Każda z tych komisji jak ma jakieś potrzeby może sobie zwołać posiedzenie oczywiście uzasadnione, niestety tradycją tej kadencji Rady stało się to ,że Komisja Spraw Społecznych i Komisja Budżetu Finansów i Rozwoju Gospodarczego zawsze mają wspólne posiedzenia . Komisja Budżetu ani razu nie miała osobnego posiedzenia, które zajęło by się tylko sprawami budżetu, a wydaje mi się że jest to dość ważna komisja a zainteresowanie jej jest tylko takimi sprawami ogólnospołecznymi. Ponadto radni mogą się w każdym czasie w każdym miejscu spotykać ze swoimi wyborcami i mieszkańcami, a na tematycznych komisjach mogą być przekazywane wnioski z takich spotkań czy też bezpośrednio na sesjach. Jeszcze tylko dodam, iż radny Przybyła ma Statut i powołuje się na Statut nieaktualny, jest już nowsza wersja z 19.02.2003 r. którą radni wraz z Regulaminem Pracy Rady otrzymali
Pani Przewodnicząca poprosiła Sekretarza Gminy o zabranie głosu
Sekretarz Gminy odniósł się do uwagi radnego Przybyły podnoszącego sprzeczność w przepisach Statutu i Regulaminu Rady, w tych przepisach nie ma sprzeczności, o zwołaniu Komisji decyduje Przewodnicząca Rady ,która wyraża zgodę a zwołuje Komisję Przewodnicząca Komisji. Z przepisów ustawy o samorządzie wynika wprost , że pracami Rady kieruje Przewodniczący Rady i ona jest za te prace odpowiedzialna, nie może być tak , żeby Komisja była zwołana bez zgody Przewodniczącej Rady, to wynika ze Statutu, musi być ta zgoda
r. Przybyła poprosił o udostępnienie radnym aktualnego Statutu
Przew. Rady -oddała głos r. Staneczkowi, który odczytał zapis § 50 Regulaminu Pracy Rady aktualnego, niestety nie był w posiadaniu zapisu § 38 pkt. 2 który właśnie dotyczy uzyskania zgody od Przewodniczącej Rady
Sekretarz Gminy dodał, i właśnie ten paragraf o tym mówi i one się nie kłócą, nie ma sprzeczności. O zwołaniu komisji decyduje Przewodnicząca Rady a Przewodnicząca Komisji zwołuje tą komisję. Przewodnicząca Rady jest organem wyższego stopnia w stosunku do Przewodniczących Komisji i ona musi tą decyzję wyrazić w taki albo inny sposób.
Głos zabrał Burmistrz Jakubek mówiąc, moje doświadczenie i znajomość prawa wskazuje, że takiej sprzeczności w tych zapisach nie ma, analizujemy najprzeróżniejsze przepisy prawne przy okazji różnych działań i pewne rozstrzygnięcia są w określonych częściach przepisu prawnego a inne w innych. Bardziej dostrzegam tutaj pewne niezadowolenie, że jakaś regulacja się pojawiła, jak znam koleżanki i kolegów to napewno nie chodzi o wzajemne utrudnianie sobie życia. Będą kolejne komisje usiądziemy i przeanalizujemy wątpliwości i dojdziemy do sedna
Przew. Rady dodała , ten druczek jak go nazywacie był uzgodniony i z panem Sekretarzem i z Radcą Prawnym, nie rozumiem tego oburzenia, dajecie do biura Rady jakieś małe karteczki nie podpisane, albo tylko dzwonicie, to jest tylko druk który powinien usprawnić pracę Rady, pani od obsługi Rady też może coś zgubić albo zapomnieć, a wy tak rzadko odwiedzacie biuro Rady ,że przyda się od czasu do czasu wstąpić i zostawić jakiś ślad po sobie
r. Waliczek – my zawsze konsultujemy się z Przewodniczącą Rady, bo wydaje nam się iż tak należy, a że robimy te komisje razem, to dlatego że wydaje nam się iż tematy są bardzo zbieżne, nic w tej chwili nie ma bez budżetu
Przew. Rady może na tym zakończymy tą dyskusję bo sa to typowe sprawy organizacyjne i wrócimy do nich na komisji
r. Staneczek jeszcze poprosił o głos w innej sprawie, mianowicie na ostatnich komisjach było przekazane, iż zostanie przygotowane interpretacja zapisu dot. jednej z uchwał w sprawie sportu kwalifikowanego
Burmistrz Jakubek , tak, zgodnie z tym co powiedziałem taka interpretacja została przygotowana i będzie rozesłana do zainteresowanych klubów, a ponadto poproszę pana Sekretarza o przedstawienie tej interpretacji
Sekretarz Gminy odczytał przygotowaną informację
W związku z otrzymaną informacją o problemach z interpretacją zapisu uchwały Rady Miejskiej w Sośnicowicach Nr XVII/171/08 z dnia 9 października 2008 r. w sprawie: określenia warunków i trybu wspierania, w tym finansowego, rozwoju sportu kwalifikowanego.
Wyjaśniam, iż przez użyty w § 3 uchwały Nr XVII/171/08 Rady Miejskiej w Sośnicowicach zapis, że:
„Dotacje może otrzymać klub sportowy, który łącznie spełnia następujące warunki:
- działa w formie stowarzyszenia,
- posiada siedzibę na terenie Gminy Sośnicowice,
- posiada licencję przyznaną przez właściwy Polski Związek Sportowy,
- uczestniczy we współzawodnictwie sportowym, organizowanym lub prowadzonym w określonej dyscyplinie sportu przez polski związek sportowy lub podmioty działające z jego upoważnienia;
- zawodnicy klubu posiadają licencję zawodnika uprawniającą do uczestnictwa w sporcie kwalifikowanym,
- trenerzy lub instruktorzy klubu posiadają licencję trenera lub instruktora uprawniającą do prowadzenia zajęć w zakresie sportu kwalifikowanego,
- 50% kadry zawodniczej uczestniczącej w rozgrywkach stanowią osoby posiadające miejsce zamieszkania na terenie Gminy Sośnicowice”.
Należy rozumieć w ten sposób, iż przynajmniej połowa zawodników danego klubu zgłoszonych do konkretnego meczu mieszka na terenie Gminy Sośnicowice.
Załączona do wniosku – imienną lista zawodników w poszczególnych dyscyplinach oraz kategoriach wiekowych wraz ze wskazaniem czy dany zawodnik jest mieszkańcem Gminy Sośnicowice, nie musi spełniać tego wymogu.
r. Staneczek – zapytał, a jak w danym momencie grają dwie drużyny
Burmistrz Jakubek – powiedział, my martwimy się, czy też dyskutujemy o czymś co wogóle nie powinno mieć miejsca. Gdyby każdy z nas w sposób odpowiedzialny podchodził do tego to by wogóle tego problemu nie było, ponieważ jednak jest to problem który narasta i przy okazji tego finansowania można go uregulować pojawiła sie taka regulacja, ale jest to regulacja bardzo liberalna. Nie oczekujemy że jak są dwie drużyny, dofinansowanie nie będzie uzależnione od liczby drużyn w danym klubie, tylko w pierwszej kolejności od możliwości gminy, ja i tak założyłem jeżeli wnikliwie popatrzyliście na te propozycje prowizorium budżetowego, wzrost z 70 tyś do 120 tyś, jest to zdecydowany wzrost środków na nasze kluby. Zresztą w wielu dziedzinach proponujemy takie nowe otwarcie na pewne działania.
Przew. Rady dziękuję, jeszcze r. Tischbierek proszę,
r. Tischbierek poinformowała Przewodniczącą, iż na Komisji postanowiono, że radne prywatnie w takim trzy osobowym składzie odwiedzą wszystkie placówki oświatowe na terenie gminy, jest to w czynie społecznym zaznaczam dodała radna, czy to też należy na tym wniosku zgłosić?
Przew. Rady odniosła się w następujący sposób do tego wystąpienia – Pani radna , w czynie społecznym to Pani może sobie robić co tylko zechce.
Porządek obrad został wyczerpany stwierdziła Przewodnicząca , zamykam XVIII sesję V kadencji RM w Sośnicowicach.
godz. 18:30
Protokółowała
insp. d/s obsługi Rady Miejskiej
Hippe